Sträckan Liljeholmen - Trekanten

Startat av Jimmy, 19 juni 2017, 19:28:53 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jimmy

Hej.
1. From 29/5  så har bussar på linje 22B, 133, 152 och 907 mot Gröndal kört Liljeholmsvägen – Liljeholmsstranden – Trekantsvägen – Lövholmsvägen  pga enkelriktning och spårarbete på Lövholmsvägen. Idag såg jag att de hade återgått till dubbelriktning samma sträcka. När skedde det?

2. Idag såg jag att fyra på varandra följande bussar på linje 133, 152 och 907 mot Liljeholmen körde Lövholmsvägen - Liljeholmsvägen med risk att fastna bakom linje 22B. Kör de inte längre ut på Södertäljevägen för att slippa fastna bakom bussarna på linje 22B?

Jimmy

virtual1

Citat från: Jimmy skrivet 19 juni 2017, 19:28:53 PM
Hej.
1. From 29/5  så har bussar på linje 22B, 133, 152 och 907 mot Gröndal kört Liljeholmsvägen – Liljeholmsstranden – Trekantsvägen – Lövholmsvägen  pga enkelriktning och spårarbete på Lövholmsvägen. Idag såg jag att de hade återgått till dubbelriktning samma sträcka. När skedde det?

2. Idag såg jag att fyra på varandra följande bussar på linje 133, 152 och 907 mot Liljeholmen körde Lövholmsvägen - Liljeholmsvägen med risk att fastna bakom linje 22B. Kör de inte längre ut på Södertäljevägen för att slippa fastna bakom bussarna på linje 22B?

Jimmy

Vägen var öppen för trafik i torsdags igen iaf.

J0han

1. Vägen öppnades i Torsdags

2. 133, 152 har fortfarande omlagt via Södertäljevägen, förarna som väljer att åka ordinarie körväg följer inte omläggning för linjen, och kan då bli ståendes bakom en 22B uppemot 6min om dom har otur.. 907 vet jag inte om dom har omlagd körväg?

Jimmy

Tack båda två.

Jag var där i torsdags 15/6 vid 12-tiden men då var det fortfarande omlagt inklusive flaggvakter (för de bilförare som inte förstår vad en enkelriktningsskylt innebär).

Kanske skedde återgången på eftermiddagen?

Jimmy