Saker som behöver fixas

Startat av jocke, 24 maj 2007, 14:16:45 PM

0 Medlemmar och 76 gäster tittar på detta ämne.

bjalle

Citat från: Patrik skrivet 26 maj 2007, 10:05:29 AM
Jag kan också ha fel men tänker du på valet att visa senaste inlägg längst upp? Det visar bara senaste inlägget högst upp i tråden och jag har bockat av det men ändå kommer trådarna med senaste inläggen högst upp.

Förresten, när jag vaknade idag efter att ha varit offline i ca 8 timmar så står det Nytt på alla utom 5 trådar på första sidan, känns som att alla trådar kommer försvinna efter ca 5 timmar om kan inte ändrar så att typ 70-100 trådar får plats på startsidan.

Har ju blivit fler men ännu fler trådar på förstasidan vore inte helt fel..jag tycker det blir lättare att överblicka då

Ante

En annan sak som borde fixas är vidarebefordrigen av adressen www.bussnack.info.se.
I nuläget kommer man till det gamla forumet.

Patrik

Jag undrar egentligen hur det kan bli möjligt att få med hela arkivet från gamla forumet in hit (om det ens går?) när kodningen för bilder och sånt inte är likadant, det är ju lite drygt att skriva in alla inlägg manuellt  :D

Men jag hoppas och vädjar annars att dom som har listor på bussar med reg.nr, inv.nr m.m. gärna lägger ut dom här igen isåfall så att man kan söka på dom, dom är till stor hjälp!

Patrik

Citat från: Lars Ödlund skrivet 26 maj 2007, 12:42:19 PM
Det finns importscript skrivna för ett flertal forumprogramvaror, detta är dock inget som är högprioriterat just nu men vi jobbar på det, du kan själv ladda ner inläggen i zippad form http://f24.parsimony.net/forum58203/zip.htm.

Frågan är om det är intressant att söka inlägg från 2001 så värst ofta? därför kommer vi att koncentrera oss på att göra kanske det senaste året sökbart, men det är en fråga som kanske kan vara klar till hösten.
T.v går det ju att söka i det gamla forumet.

//Lars

Det måste vara bra script om dom kan konvertera dom texterna men det går nog, det får vi hoppas.
Nej, att söka tillbaka till 2001 kanske inte är så intressant, 2005-2007 däremot brukar det finnas en del listor som är väldigt intressanta för oss som behöver hjälp med att döpa vissa bilder men som du säger så kan man ju fortfarande söka på gamla forumet som tur är.

Patrik

När man kollar i sin profil och på sina skrivna inlägg så ser man att forumet har anpassats efter bildens storlek så att dom inte är kapade, bara lite utanför bilden men om vänstermarginalen kunde bli mindre så skulle man se hela bilden.

Ursäkta tjatet!

Olaf Lindström

"Ett fel har uppstått!
Uppladdningskatalogen för bifogade filer är inte skrivbar. Din bilaga eller personliga bild kan inte sparas."


Den som har tillgång till ftp servern kan enkelt gå in och ändra chmod på uppladdningsmappen för avatarer och dylikt. Ändra till "chmod 777" på mappen så fungerar det felfritt... ;)

Patrik

Citat från: Lars Ödlund skrivet 26 maj 2007, 13:43:10 PM
Avatarproblemet åtgärdat (tro jag)

//Lars

Du tror rätt, tack så mycket!