Skolor och skolbussar

Startat av S Svensson, 14 juni 2017, 22:22:28 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

S Svensson

I Eslöv har Bivab kört färdigt med bussar från Vänersborg,Rävlanda,Fristad mm.
I Bollebygd körde Nettbuss med bussar av (i huvudsak) Autosan. Nu är det skollov. När skolorna börjar igen så blir det Bergkvara i Eslöv och i Bollebygd blir det Sandarna Transporter AB. Vilka fordon som kommer att användas vet jag inte. Nettbuss skötte skoltrafiken i Bollebygd från Kinna. Förarna var dock placerade på hemorten.

I Herrljunga lär det bli Nettbuss när skolorna startar igen. Kanske de gamla entreprenörerna  blir underentreprenörer. T ex Ods Buss &Taxi AB och Holms Busstrafik AB?

S Svensson

Jag fick dessutom nyligen reda på att vad gäller upphandling av skolbussar Marks kommun så behåller Bergkvarabuss de man körde läsåret 2016/17. Enligt uppgift 25 mindre bussar och ett antal stora bussar (om jag nu fattat detta rätt.
Lidbergs Buss AB behåller sina nuvaarande omlopp. Vad jag kan komma ihåg 3 omlopp med körning i Horred/Istorp området.

Göteborgs Buss AB har därtill fått körning med mindre bussar. Exakt vad de kör fn vet jag inte.

Sundås

Citat från: S Svensson skrivet 14 juni 2017, 22:22:28 PM
I Herrljunga lär det bli Nettbuss när skolorna startar igen. Kanske de gamla entreprenörerna  blir underentreprenörer. T ex Ods Buss &Taxi AB och Holms Busstrafik AB?

Såg på Facebook att Ods Buss & Taxi lägger ner hela sin verksamhet i sommar pga tappet av skoltrafiken.
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se