SL H7T 4373

Startat av Hasse L, 07 maj 2017, 16:04:30 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hasse L


MOL 019 - Volvo B10M / Säffle 1986 med Cumulo tryckackumulatorsystem. 30% mindre avgaser utlovades.

Karsten

Riktigt snygg stadsbuss, om det nu är utsidan som räknas.😊

Just den där gick på linje 59 tur 5 vareviga dag under början av 90-talet. Samma förare varje morgon vid 07:26 - tiden dessutom.

Niclas Wennerlid

En trevlig busstyp att köra också. Jag körde i och för sig inte medan tryckackumulatorsystemet var kvar men som vanlig dieselbuss var den trevlig.

// Niclas


Kristian

Fin bild på en trevlig buss som jag minns väl. Den och 4379 fanns i Ösmo kring millennieskiftet och gick ofta på någon eftermiddagsavgång på 848 som tog mig hem från skolan. Praktiskt med dubbeldörrar när många elever ska stiga på, rätt bekväm att åka också.

Systerbussen 4372 finns kvar någonstans i Söderort, har ibland haft lösa tankar på att ta busskort och försöka köpa loss den för bevarande. Men det stannar nog vid just en tanke.

Niclas Wennerlid

Citat från: Kristian skrivet 08 maj 2017, 23:30:33 PM
Systerbussen 4372 finns kvar någonstans i Söderort, har ibland haft lösa tankar på att ta busskort och försöka köpa loss den för bevarande. Men det stannar nog vid just en tanke.

4372 har jag kört mest av H7:orna, den var i väldigt gott skick när den köptes av en f.d. anställd.
Jag vet att ägaren kostade på den ytterligare en hel del efter köpet men nu har den dock stått en hel del, det är högt osäkert vilket skick den är i.

// Niclas

Ulf Berlin

Liten OT-fråga:
Uppe vid Valhallavägen på"Q-arnevalsområdet"står en f d SL buss;vilken är det?/Ulf

Niclas Wennerlid

Citat från: Ulf Berlin skrivet 09 maj 2017, 21:18:25 PM
Liten OT-fråga:
Uppe vid Valhallavägen på"Q-arnevalsområdet"står en f d SL buss;vilken är det?/Ulf

F.d. Keolis 5092.

// Niclas

Fredrik Gelin

Citat från: Niclas Wennerlid skrivet 09 maj 2017, 14:10:43 PM
4372 har jag kört mest av H7:orna, den var i väldigt gott skick när den köptes av en f.d. anställd.
Jag vet att ägaren kostade på den ytterligare en hel del efter köpet men nu har den dock stått en hel del, det är högt osäkert vilket skick den är i.

// Niclas
Jag hittade en bild i mina gömmor som jag måste ha tagit när vi jobbade ihop i Hornsberg för många år sedan.
Det har nog inte så mycket bäring på dess nuvarande hälsotillstånd iofs, men jag tyckte ändå det kunde vara intressant att visa som jämförelse.

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk


Niclas Wennerlid

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 20 september 2017, 08:50:29 AM
Jag hittade en bild i mina gömmor som jag måste ha tagit när vi jobbade ihop i Hornsberg för många år sedan.
Det har nog inte så mycket bäring på dess nuvarande hälsotillstånd iofs, men jag tyckte ändå det kunde vara intressant att visa som jämförelse.

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk

Trevligt :-)

Bilden måste vara från den första halvan av 2000-talet (förmodligen 2002-2005) och bussen bör ha varit 16-19 år gammal.
Jag tycker bilden visar väldigt väl att bussen var i gott skick.

// Niclas