H3 6301

Startat av Börje, 03 maj 2017, 11:20:17 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Börje

Jag spär på längtan efter vårvärmen med två vintriga bilder på H3 6301, troligen tagna 1997. Den första bilden är från den relativt kortlivade linje 485. Den inrättades för att kollektivtrafikförsörja Farsta Slott strax utanför Gustavsberg när området började exploateras på allvar.



Nästa bild är tagen vid hpl Centralplan (nära Björknäsgaraget) på utväg, kanske under tomkörningen mot Gustavsberg. "Någon" har varit seriös och rullat fram SL istället för halva siffror som var det vanliga vid tomkörning.


Niclas Wennerlid

Tack för trevliga bilder :-)
Linje 485 tyckte jag var en trevlig linje att köra trots att den var så kort.

// Niclas

Camilla

Var det inte den busslinjen som gick till östra Ekedal  efter att Gamla Skärgårdsvägen hade rasat ut i sjön?

Börje

Citat från: Camilla skrivet 04 maj 2017, 12:27:05 PM
Var det inte den busslinjen som gick till östra Ekedal  efter att Gamla Skärgårdsvägen hade rasat ut i sjön?

Det stämmer bra det, vill jag minnas.

Carl Eric

Var vände den linjen? Minns "vägraset" från mina år i förskolan i Östra Ekedal, men bodde då så nära att buss aldrig var aktuellt...
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!