2125 i Vallentuna (27E)

Startat av Fredrik Gelin, 12 april 2017, 19:23:38 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredrik Gelin


De senaste dagarna har jag observerat att den Sprinter som tidigare användes i ersättningstrafiken för Roslagsbanan nu verkar ha ersatts av en storlek större närtrafikbuss.
Det står fortfarande Traveller på bussen som har inventarienummer 2125, men Bergkvara brukar ju ha tresiffriga inventarienummer, är det således Arrivas inventarienummer eller bara ett radionummer?

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk


Lars-Håkan_E

Bussen var ju tidigare uthyrd till Nobina i väntan på leverans av deras korta MAN, gissar att numret är kvar sedan dess.

Lars_L

Citat från: Lars-Håkan_E skrivet 12 april 2017, 19:25:45 PM
Bussen var ju tidigare uthyrd till Nobina i väntan på leverans av deras korta MAN, gissar att numret är kvar sedan dess.

Ja precis. Det är ju i nummerserierna på 2xxx som Nobina lägger in sina inhyrda vagnar. Den har alltså ännu inte fått något nummer av Arriva ditmålat.
Inlägget är signerat Lars Lundqvist

Bussmicke

Så den hette 2125, intressant. När jag fotade bussen i höstas fanns inte numret där. Har den haft numret hela tiden eller har det kommit senare?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Lars-Håkan_E

Citat från: Lars_L skrivet 12 april 2017, 19:28:58 PM
Ja precis. Det är ju i nummerserierna på 2xxx som Nobina lägger in sina inhyrda vagnar. Den har alltså ännu inte fått något nummer av Arriva ditmålat.

Varför skulle den få Arrivanummer?