Snart historia i Borås m.m [Bilder]

Startat av Tobias, 30 mars 2017, 01:22:52 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Tobias

Att jag skriver m.m beror på att även lite andra bilder som inte blir historia dyker upp även här!

I måndags den 27 mars var jag en sväng i Borås för att mestadels dokumentera det som försvinner från stadstrafiken nu den 2 april då Nobina tar över trafiken och jag delar upp bilderna på tre inlägg för att inte få alla bilder i samma inlägg. Som vanligt får man nog trycka på bilderna för att få de i större format.


En buss som inte blir historia, men däremot så kommer linje 1 mestadels att trafikeras med nya ledbussar och boggibussar. Här kommer BL 054 på Bergslenagatan strax före Knalleland på linje 1 mot Hässleholmen. Tror inte föraren ville vara med på bild...


Dessa MAN-bussar från 2004 försvinner från trafiken i med Nobinas övertagande, och här är det BL 072 som ankommer Knalleland på linje 1.


På samma linje fast åt andra hållet kommer snart BL 074, och här rullar den ut från hållplats Knalleland.


Förflyttning till sjukhuset, Södra Älvsborgs sjukhus och här kommer BL 041 på linje 8 mot Hulta ängar.


På femman mot Ängsgården gick denna gång BL 039.


En stund senare kom denna Scala från Bottnaryds Trafik AB påväg mot Jönköping.


En försvinnande linje i Borås, och det är linje 4 som går mellan sjukhuset och Trandared. Här är det BL 091 på linje 4 som närmar sig ändhållplatsen vid sjukhuset.


BL 170 på linje 1 mot Sjöbo lämnar här sjukhusområdet.


BL 071 på Brämhultsvägen när den strax kör in till sjukhuset.


På Södra torget stod BL 053 mot Hulta ängar och bakom den BL 084 på linje 5 mot Ängsgården.


Möte mellan två försvinnande bussar från staden på samma linje. BL 072 ankommer Södra torget påväg mot Hässleholmen och 077 till höger lämnar densamma mot Sjöbo.


BL 066 på Åsvägen i området Hässleholmen. Här lämnar bussen hållplatsen Hässle torg.


BL 039 på linje 5 mot Ängsgården ankommer strax hållplats Hässle torg.


En avslutande bild från Borås på BL 074 som vänder vid ändhållplatsen på linje 1, Brämhults idrottsplats och avgår strax mot Sjöbo igen.
Har även en bildsida med både buss- och tågbilder från 2009-2021. Uppdatering pågår ständigt. Adress: http://www.tobbebilder.se

Ulf Berlin

Du har verkligen hittat trevliga miljöer./Ulf