ASJ Condor

Startat av Lars-Håkan_E, 29 mars 2017, 09:28:49 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.


Ulf Berlin

Wow,den måste ju bara beses senare:)/Ulf

WalleW

Låter trevligt !

Mina "ungdomar" (drygt 45 år  :D) har sin årliga Gotlands-semester i slutet av augusti och är alltid kamera-beväpnade.
Jag ska be dem göra en insats för vår busshistoria när de är där...

/   M v h   Walle

Fredrik H

Ibland tror man inte sina ögon. En livs levande Condor! :o  I tillsynes ganska bra skick dessutom. Jag trodde att vår rostiga prototyp nr 2 var den enda Condor som fanns kvar, att det finns en till är ju fantastiskt! Man blir alldeles varm inombords, mest av glädje över en bevarad Condor men också lite av oro över hur bussen ska användas. Nu hoppas vi väl alla att modifieringen till caféverksamheten blir så försiktig att det går att återställa till buss igen så småningom.

Men vi ser bara bussen framifrån, den kan ju föralldel vara tom på inredning redan.

/Fredrik

NHK

1969 ägdes den av trafikbilägaren Erik Nilsson, Hallute, Ljugarn

Lars-Håkan_E

Citat från: NHK skrivet 30 mars 2017, 22:22:48 PM
1969 ägdes den av trafikbilägaren Erik Nilsson, Hallute, Ljugarn

Det stämmer, den stod i BRR innan CBR infördes och fick såvitt jag har kunnat se aldrig nytt nummer.

Om jag är rätt underrättad har den stått i den maskinhall där fotot togs sedan dess och ägdes av ättlingar till Nilsson.


bilomnibussen

Önskvärt vore att bussen får bibehållas i originalskick om den fortfarande är i det skicket.
Mvh Jan G

Lars-Håkan_E

Citat från: bilomnibussen skrivet 02 april 2017, 22:19:21 PM
Önskvärt vore att bussen får bibehållas i originalskick om den fortfarande är i det skicket.
Mvh Jan G

Enligt uppgifter från vanligtvis välunderättade källor så har inredningen i bussen nu rivits ut, oklart om denna kasserats eller sparats.
Bussen byggs om till rullande café

bilomnibussen

Enligt senaste bulletiner är caféägaren helt införstådd med bussens värde och tänker agera därefter.
Mvh Jan G