Huvudmeny

Arriva 88xx lista

Startat av Anders Lundén, 27 mars 2017, 19:22:55 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

virtual1

Citat från: Hobgoblin skrivet 06 maj 2017, 19:10:56 PM
Också på Linje 22B den 4/5:

CDD 149 - Junior & Co 2336 fd Keolis 6363 och
BFS 826 - Junior & Co 2334 fd Keolis 6361.

Tror inte dom har redovisats någon annanstans?  /H

Såg 2334 sent i går kväll vid friends arena med texten 'tvärbaneersättning' eller liknande.

Fredrik Gelin

2334 stod kvar vid Ballongbergen när jag passerade med pendeln vid 9-tiden i morse.

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk


Tommy E

Nu har även Arriva 8185 dykt upp, men detta är inte samma 8185 som vid den tidigare ersättningstrafiken! Den gången var det XOS931 (f.d. Keolis 6015) som hade numret 8185, men nu är det XOT022 (f.d. Keolis 6016) som har fått samma nummer. Det var rena turen att jag tog en bild på bussen, för 8185 hade jag ju redan fotat... :P

Välkommen att besöka mina hemsidor! :)

Hemsida med bussbilder och fjällbilder: https://tommy.enefalk.se

Mälarötrafikens historia: https://malarobuss.se

robbanswe

XOS812 - 8176


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Bussmicke

Har fd GUB masat sig ut ännu?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

6153 TPM073, en Scala från Halmstad saknas i listan på sidan 1
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

J0han

Citat från: Bussmicke skrivet 11 maj 2017, 22:47:25 PM
Har fd GUB masat sig ut ännu?

Nej inte ännu, men det lär dom väl göra när Solnagrenen stängs av och det behövs ännu flera bussar

Bussmicke

Citat från: J0han skrivet 12 maj 2017, 13:23:28 PM
Nej inte ännu, men det lär dom väl göra när Solnagrenen stängs av och det behövs ännu flera bussar

När sker det?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

J0han


Fredrik Gelin

Citat från: J0han skrivet 12 maj 2017, 13:23:28 PM
Nej inte ännu, men det lär dom väl göra när Solnagrenen stängs av och det behövs ännu flera bussar
Dock bör det ju bli en del "ordinarie" bussar lediga då och fram till mitten av augusti, så det blir gissningsvis inte så många fler udda fåglar just då.

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk


Olle

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 15 maj 2017, 20:24:03 PM
Dock bör det ju bli en del "ordinarie" bussar lediga då och fram till mitten av augusti, så det blir gissningsvis inte så många fler udda fåglar just då.

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk

Roslagsbanans Österskärsgren stängs ju också av.

Mikey

Under Juli månad skall det vara som flest "utsocknes bussar" i trafik. Visst att man har några ordinarie bussar som är sommarlediga men det räcker nog inte på långa vägar :)

Utöver Roslagsbanans Kårsta-gren och tvärbanans Sickla-gren som redan idag är avstängda så stänger man i slutet av juni av följande som Arriva skall köra:

23 juni - Hela Österskärsgrenen på Roslagsbanan
26 juni - Hela Tvärbanan (Solna-grenen)
26 juni - Hela Saltsjöbanan

Utöver detta stänger man även av pendeltågstrafiken på sträckan Sundbyberg-Barkarby 11/7-24/8 samt Stockholm C-Älvsjö 26/6-3/7. Allt detta skall så klart också ersättas med buss, dock lär det inte vara Arriva som kör detta utan främst Nobina och Junior & Co m.fl.?

Anders Lundén

#57
"Ny" buss på Tvärbanan idag 8850 BBG903 en Västtrafiklackad Volvo-led.

Vågar vi gissa att den f.d GUB-bussen som aldrig använts inte heller kommer bli 8850 som jag skrev i första listan?!

// Anders

Bussfanatikern

Citat från: Anders Lundén skrivet 30 maj 2017, 21:34:03 PM
"Ny" buss på Tvärbanan idag 8850 BBG903 en Västtrafiklackad Volvo-led.

// Anders

8850 - BBG 903 = fd. Transdev 71.

Lars_L

Citat från: Mikey skrivet 16 maj 2017, 17:07:28 PM
Under Juli månad skall det vara som flest "utsocknes bussar" i trafik. Visst att man har några ordinarie bussar som är sommarlediga men det räcker nog inte på långa vägar :)

Utöver Roslagsbanans Kårsta-gren och tvärbanans Sickla-gren som redan idag är avstängda så stänger man i slutet av juni av följande som Arriva skall köra:

23 juni - Hela Österskärsgrenen på Roslagsbanan
26 juni - Hela Tvärbanan (Solna-grenen)
26 juni - Hela Saltsjöbanan

Utöver detta stänger man även av pendeltågstrafiken på sträckan Sundbyberg-Barkarby 11/7-24/8 samt Stockholm C-Älvsjö 26/6-3/7. Allt detta skall så klart också ersättas med buss, dock lär det inte vara Arriva som kör detta utan främst Nobina och Junior & Co m.fl.?

Ja, det är ju Nobina som har avtalet när det gäller pendeltågsersättningen. De brukar ju dock vara flitiga med att använda underleverantörer. Dock mycket sällan från de andra två stora bolagen på SL-marknaden.

Sedan kräver ju inte Solnagrenen på Tvärbanan så många fordon. Det är nog ganska marginellt. Utmaningen ligger nog snarast i Saltsjöbanan och Österskärsgrenens behov som nog inte täcks av sommarlediga fordon. Det är ju också stor skillnad mellan trafikområdena där. Lunda och Råsta kan nog inte lösgöra så många fordon under sommaren, medan det borde se lite bättre ut i Norrort. Överlag är det ju dock sommarinskränkningarna nuförtiden rätt måttliga i Stockholmsområdet. Däremot bör ju Arriva kunna lösgöra bussar från andra avtalsområden i landet, och en del från Märsta och Ekerö. 
Inlägget är signerat Lars Lundqvist