CF vid Tumba station

Startat av Ted Selander, 26 mars 2017, 16:34:56 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ted Selander


H65A 6243 banar sig fram mellan tre andra vagntyper. H56 5029 kan utläsas på originalbilden, Volvon är H1 5614. Finns intresse kan bonusbilder från samma besök visas.
CF-en är på sitt 18:e år, den blanka H10:an är sprillans ny.

Niclas Wennerlid

Wow, här fick du med ett gäng olika generationer på en och samma bild. Årsmodell -64,-75, -79 och -82
Givetvis är de andra bilderna från det tillfället intressanta :-)

// Niclas

Ted Selander


Den sprillans nya H10:an.


En CF till stod inne, ingen av dem överlevde 1983.

Ulf Berlin

Tack för dessa miljöbilder.
Det var nog ingen av resenärerna som kom att sakna"de oranga"./Ulf

yngrot

Härliga bilder  tack för du visa dem ..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Anders Lundén

#5
Riktigt trevliga bilder Ted o nog kommer man ihåg gamla stationshuset också. Snacka om åldersskillnad på bussarna , inte så vanligt förekommande idag :)

Ted Selander


Peter Rost

Trevliga bilder - där gammalt möter nytt! :)

//Peter

WalleW

Jag kan bara instämma i de positiva omdömena om bilderna och motiven  :) !

Att se CF:ar i trafik gör mig alltid på bättre humör, likaså när nytt "ser nytt ut"...
Även äldre bussar "lyfter" i synintryck när fälgarna är rena och snygga... :)

/   M v h   Walle

Kimmo

Tusen tack för att ni sätter hit dessa gamla bilder.
Om ni har fler bilder från 80 talets Alby, Hallunda, Fittja och Tumba skulle jag vara väldigt glad om ni skulle sätta några hit.
Jag var då liten kille som bodde i Alby. Vi använde bussen och tunnelbana med kompisar ibland och har trevliga minnen om resorna.
Vi flyttade tillbaka till Finland -89. De var goda tider de ;)
Ni som körde bussar va trevliga för oss och i alla fall jag tyckte att jag ska någon dag vill vara en busschaufför. Och så blev det.
Jag har kört buss nu för 20 år här i Finland.
Men en del av mig är fortfarande någonstans i Alby/Sverige. Så bra trivde jag där och därför skulle ja vilja se gamla bilder därifrån :)

-Kimmo Junkkari

Bussmicke

Sagolikt.   :) Ljuva Tumba då det begav sig.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.