Linjesträckning 160 Årsta 2001-2003

Startat av sparkar_boll, 23 mars 2017, 23:17:31 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

sparkar_boll

Hej! Jag vet inte om detta är en bra placering av tråden men admin får gärna flytta den i sånna fall.
Men till sak:
1. Minns någon linjesträckningen för buss 160 i Årsta på den tiden då ändhållplatsen hette Årsta Västra? Har någon nån gammal karta över den som är geografisk där man ser på vilka vägar bussen körde?

2. Detta är vid ändhållplatsen Årsta Västra: http://www.bussmicke.se/Bildgalleri/Bussar/Sverige/B/Busslink/7700/Busslink%207740%20ALX741%20Arsta%20021001d.jpg
Årsta Västra trafikerades endast av 160. Är det någon som vet vart ändhållplatsen låg, och kan peka ut den på en geografisk karta åt mig?

Jag frågar detta för jag åkte denna buss till dagis varje dag när jag var liten, ända fram tills våren 2006.

// Sparkar_boll

Lars_L

160 gick ju samma sträckning som idag fram till Årsta Västra, men innan förlängningen till Årstaberg så vände bussen vid den visade vändslingan som låg ganska nära nuvarande Ottsjövägen, om jag inte minns fel bör vändslingan har legat mellan Siljansvägen och Tavelsjövägen, där ett nytt hus ligger (Årstavägen 131-133),

Inlägget är signerat Lars Lundqvist

Lars-Håkan_E

Citat från: Lars_L skrivet 23 mars 2017, 23:44:45 PM
160 gick ju samma sträckning som idag fram till Årsta Västra, men innan förlängningen till Årstaberg så vände bussen vid den visade vändslingan som låg ganska nära nuvarande Ottsjövägen, om jag inte minns fel bör vändslingan har legat mellan Siljansvägen och Tavelsjövägen, där ett nytt hus ligger (Årstavägen 131-133),

Precis så ja.

sparkar_boll

Citat från: Lars_L skrivet 23 mars 2017, 23:44:45 PM
160 gick ju samma sträckning som idag fram till Årsta Västra, men innan förlängningen till Årstaberg så vände bussen vid den visade vändslingan som låg ganska nära nuvarande Ottsjövägen, om jag inte minns fel bör vändslingan har legat mellan Siljansvägen och Tavelsjövägen, där ett nytt hus ligger (Årstavägen 131-133),

Tack! Jag ber otroligt mycket om ursäkt för sent svar, jag har haft för mycket att göra så jag har glömt kolla den här tråden helt enkelt! :)