SL-linje 897: Nedlagd när?

Startat av Kristian, 18 februari 2017, 20:28:51 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Nico

Citat från: Ulf Berlin skrivet 25 februari 2017, 21:34:02 PM
Lättast för SL att numrera den som "nattbusslinje" då det är dåligt med lediga linjenummer på Södertörn.../Ulf
(86x serien ligger nog inte så bra till i detta fall heller...)

Det är ju en nattlinje. Busstrafiken som går under de tider som spårtrafiken står under natten, och därmed delvis täcker upp för det, kan inte vara annat än nattbusstrafik som jag ser det.

Vad gäller nummervakanser i 800-serien så finns ändå ett antal luckor i 860-serien att tillgå, men även 850-serien har ett antal då alla uddanummer är obesatta. Sedan är ju hela 880-serien ledig numera.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Fredde

Citat från: Nico skrivet 25 februari 2017, 21:55:36 PM
Det är ju en nattlinje. Busstrafiken som går under de tider som spårtrafiken står under natten, och därmed delvis täcker upp för det, kan inte vara annat än nattbusstrafik som jag ser det.

Vad gäller nummervakanser i 800-serien så finns ändå ett antal luckor i 860-serien att tillgå, men även 850-serien har ett antal då alla uddanummer är obesatta. Sedan är ju hela 880-serien ledig numera.

Förutom 889... ;)

Nico

Äsch... Ornö-bussen (och ö-bussarna överhuvudtaget) glömmer jag alltid bort. Mea culpa mm.   :P

Kontentan är dock att skulle det ha behövts så är inte 800-serien så hårt trängd som en del andra. Även på den lägre sidan finns en del hål här och var.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman