Busschaufför misshandlad – av man som försökte planka i Norrtälje

Startat av eldani, 17 februari 2017, 16:09:21 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

eldani


http://www.norrteljetidning.se/blaljus/brott/busschauffor-misshandlad-av-man-som-forsokte-planka-blev-neddragen-pa-marken

Totalt onödigt men så är det tyvärr när någon är påverkad av någonting. Det är skönt att höra att chauffören inte blev så skadad men ingen ska bli misshandlad på sitt jobb och det är bra att dom fick tag på gärningsmannen så han kan få sitt straff.

Nico

Trist att det händer, men det är tyvärr alltför vanligt. Tur som sagt att det inte blev värre än vad det blev.

Vad gäller påföljd (då det förfaller vara en återkommande klient sett ur polisiär kontext) så lär väl det hela på sin höjd bli böter och villkorligt... och där det förra antagligen läggs på hög då vederbörande säkert redan har en pott obetalt hos KFM. 
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Ulf Berlin

Citat från: Nico skrivet 17 februari 2017, 20:02:09 PM
Trist att det händer, men det är tyvärr alltför vanligt. Tur som sagt att det inte blev värre än vad det blev.

Vad gäller påföljd (då det förfaller vara en återkommande klient sett ur polisiär kontext) så lär väl det hela på sin höjd bli böter och villkorligt... och där det förra antagligen läggs på hög då vederbörande säkert redan har en pott obetalt hos KFM.
"KFM"=Kronofogdemyndigheten?/Ulf

Nico

»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

buskörare

Citat från: Nico skrivet 17 februari 2017, 20:02:09 PM
Trist att det händer, men det är tyvärr alltför vanligt. Tur som sagt att det inte blev värre än vad det blev.

Vad gäller påföljd (då det förfaller vara en återkommande klient sett ur polisiär kontext) så lär väl det hela på sin höjd bli böter och villkorligt... och där det förra antagligen läggs på hög då vederbörande säkert redan har en pott obetalt hos KFM.

Jag fick ut på försäkring och från Brottsoffermyndigheten när jag blev rånad i tjänsten av en 15-åring. Så helt lottlös bör föraren inte behöva gå.

Nico

Jo, det är alltid bra att föraren får någon erkänsla samt i alla fall någon ersättning för sveda och värk. Fick viss ersättning för skadad personlig utrustning när jag själv åkte på smisk senast.

Mitt tidigare inlägg var dock mera en replik på det som Eldani skrev om att de fick fatt på "gärningsmannen så han kan få sitt straff." Alltså att tyvärr nog är så att detta är en av dessa figurer som har så mycket dumt gjort sedan tidigare att rättsväsendet tyvärr inte kommer att göra så mycket åt det, dvs. den påföljd som följer är ofta ringa eller ingen alls.

I sak beklagligt, men det är tyvärr så utvecklingen gått. Den förhoppningen jag själv har är dock att man förr eller senare även gör något åt att få bort förövarna istället för att låta denna typ av händelser bli mer eller mindre slentrian. 
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman