SL linje 67 ändrad körväg mot Frösundavik - sedan när?

Startat av Jimmy, 27 januari 2017, 15:33:44 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jimmy

Hej.
Såg häromdagen att man stängt utfarten från Danderydsgatan till Valhallavägen.
Det betyder att linje 67 får köra en riktigt omväg mot Frösundavik: Karlavägen - Birger Jarlsgatan - Odengatan "i fel riktning" - Valhallavägen "i fel riktning" till Lill-Jans Plan (vändning) - Valhallavägen "i rätt riktning" - Odengatan osv mot Odenplan.

Det verkar som om ändringen är tillfällig men vilket datum startade den?

Jimmy




Hasse L

Såg igår att 67:an har återgått till ordinarie väg - det måste ha skett under förra veckan. Tyvärr kan jag inte ge exakt datum. Det var enklare förut när jag som anställd hade tillgång till Keolis nätsidor. Har heller inget startdatum för omläggningen, men hela hösten har den pågått. /Hasse

Ted Selander

Hittar inget återgångsdatum, däremot ett trafikmeddelande daterat 30/11 2016 som visar den långa omvägen, beroende på att passagen ut mot Valhallavägen blivit för trång efter ett vägarbete.

Fredde

Citat från: Jimmy skrivet 27 januari 2017, 15:33:44 PM
Hej.
Såg häromdagen att man stängt utfarten från Danderydsgatan till Valhallavägen.
Det betyder att linje 67 får köra en riktigt omväg mot Frösundavik: Karlavägen - Birger Jarlsgatan - Odengatan "i fel riktning" - Valhallavägen "i fel riktning" till Lill-Jans Plan (vändning) - Valhallavägen "i rätt riktning" - Odengatan osv mot Odenplan.

Det verkar som om ändringen är tillfällig men vilket datum startade den?

Jimmy





Det startade 2016-09-29.

Jimmy

Tack alla tre för era uppgifter.
Förstår inte hur jag kan ha missat att den har varit ändrad under hela hösten.

Återgången kan i alla fall jag bidra med.
Jag gjorde en avstickare till Stockholms Östra 10 februari för att se om den hade återgått.
Såg en buss komma körande på utfarten vid Danderydsgatan, samma ställe som Hobgoblins bild.

Passade på att kliva på samma buss mot Odenplan och frågade föraren när återgången hade skett.
"Jag är den förste som fick köra där" sa han och slog sig för bröstet.
Då var klockan 11:40, senare klockan 12 hörde jag hur trafikledaren ropade ut via bussradion att 67:an återgått till ordinarie körväg vid Danderydsgatan och att framkomligheten fungerade som den skulle.

Och så här blev resultatet: Linje 67

Jimmy