Söndagsbild del 16

Startat av Jona, 02 december 2007, 02:13:12 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jona

HEJ

Svanfors, säger jag det vad tänker du då? Gissningsvis ingenting. Svanfors är en by som svårforskad i. Finns ingen hemsida eller info om byn på nätet. Visst kan man leta i bibliotek och så men det har jag inte brytt mig om.
Svanfors ligger mellan byarna Svanström och Strömfors (intill Boliden). Alla dessa 3 byar ligger längs med Klinforsån som jag skrivit om tidigare i denna söndags-tråd.


Vägen ni ser på bilden bör enligt det jag luskat fram vara den gamla vägen från Boliden till Skellefteå via Svanström och Varuträsk. Den här bilden hoppas jag visa lite gran hur det norrländska landsbygden ser ut, En smal krokig grusväg som slingrar sig fram mellan åkrar och gamla lador. Vägen svänger både för hinder men i fallet som ni ser på denna bild så svänger vägarna längs tomtgränserna, precis som är så vanligt i TEX Skåne eller i annan odlings-byggd.


Bonusbilden är en närbild på bussen, vissa gillar miljöbilder, andra föredrar då numret är läsbart. På detta sätt bör dessa bilder passa alla smaker.

Sammanställning Söndagsbilder: http://www.jonaryd.rondelen.se/doku/sammanstallning_sondagsbild_070904.html

PS Bussmickes tips föra veckan har jag fortfarande inte gjort något åt. Men jag gillar idén så det lär bli gjort, fast i någon annan form. Alla detaljer är inte klara ännu.

MVH Jona
MVH Filosofen Jona

Bussmicke

Ingen brådska, vore bara kul om du gjorde det.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Patrik


Niclas Wennerlid

Klockrent. Buss på grusväg är alltid välkommet.

//Niclas

buss-tobbe