en otäck riksdagsmotion

Startat av homer, 14 september 2016, 20:06:03 PM

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

homer

http://www.vibilagare.se/nyheter/forslag-infor-skatt-pa-p-platser

jag får utslag och frossa varje gång jag ser att den här kvinnan får utrymme i media...

Henke

Skrämmande!  Fy fan är lindrigt sagt.

zjbus

MP tycks ju göra sitt bästa för att hamna under 4% vid nästa val, hoppas de lyckas!!

WalleW

Citat från: zjbus skrivet 14 september 2016, 20:35:46 PM
MP tycks ju göra sitt bästa för att hamna under 4% vid nästa val, hoppas de lyckas!!

Kan bara instämma med föregående... hoppas, hoppas, hoppas... :)
Läste också att Jonas Sjöstedt (V) ska extraknäcka som busschaufför... :o

/   M v h   Walle

Anders Noren

Man skulle uppnå i stort sett samma effekt om parkeringsplatser skulle tas upp till förmånsbeskattning till självkostnadspris istället för som idag till marknadspris. Men en riksdagsmotion om en regeringsfråga är en till intet förpliktigande sak, vilket ju avspeglas i motionens beslutsförslag: "Riksdagen ställer sig bakom det som anförs i motionen om att regeringen bör överväga en utredning av skatt på parkering och tillkännager detta för regeringen."

HJP

Citat från: WalleW skrivet 14 september 2016, 21:16:01 PM
Läste också att Jonas Sjöstedt (V) ska extraknäcka som busschaufför... :o

/   M v h   Walle
****
Var läste du det?

WalleW

#6
Citat från: HJP skrivet 14 september 2016, 21:57:58 PM
****
Var läste du det?

Ingen panik  :)!

Såg en nöjes-news-flash (Nyheter24) om att Jonas Sjöstedt ska extraknäcka som skådis och spela busschaufför i en komediserie på Kanal 5...
Det framgick inte huruvida kollektivavtal gäller eller inte, eller om chauffören var heltidare, körde delat pass eller var timmis...

//http://nyheter24.se/nyheter/politik/861058-jonas-sjostedt-extraknack-skadis-kanal-5

/   M v h Walle

Niklas Bygdestam

Citat från: homer skrivet 14 september 2016, 20:06:03 PM
http://www.vibilagare.se/nyheter/forslag-infor-skatt-pa-p-platser

jag får utslag och frossa varje gång jag ser att den här kvinnan får utrymme i media...


Jag begriper inte hur de kan låta henne hållas, med tanke på allt vansinne hon står för. Hon saknar allt som har med kunskap att göra när det gäller trafik >:(
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

HJP

Citat från: WalleW skrivet 14 september 2016, 22:18:24 PM
Ingen panik  :)!

Såg en nöjes-news-flash (Nyheter24) om att Jonas Sjöstedt ska extraknäcka som skådis och spela busschaufför i en komediserie på Kanal 5...
Det framgick inte huruvida kollektivavtal gäller eller inte, eller om chauffören var heltidare, körde delat pass eller var timmis...

//http://nyheter24.se/nyheter/politik/861058-jonas-sjostedt-extraknack-skadis-kanal-5

/   M v h Walle
****
Nej, någon panik känner jag inte. Blev bara lite förvånad, men länken förklarar ju saken  ;)

zjbus

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 15 september 2016, 01:31:07 AM

Jag begriper inte hur de kan låta henne hållas, med tanke på allt vansinne hon står för. Hon saknar allt som har med kunskap att göra när det gäller trafik >:(
Det gäller ju inte bara henne utan hela MP, men låt dom hållas med sin självsanerande verksamhet, det lär väl ge ett bra resultat till nästa val!!

WalleW

Som vuxen medborgare i konungariket Sverige har jag alltid tyckt att trafik och försvar är alldeles för allvarliga områden för politiker att ha för mycket inflytande över. Ett tredje område som börjar oroa mig allt mer är Polisens (brist på ?) organisation och verksamhet...

/   M v h   Walle

zjbus

Citat från: WalleW skrivet 15 september 2016, 12:14:55 PM
Som vuxen medborgare i konungariket Sverige har jag alltid tyckt att trafik och försvar är alldeles för allvarliga områden för politiker att ha för mycket inflytande över. Ett tredje område som börjar oroa mig allt mer är Polisens (brist på ?) organisation och verksamhet...

/   M v h   Walle
Håller med dej och med låt dom hållas så menar jag att på knappt två år så hinner dom förhoppningsvis inte ställa till med så mycket skada och får de hållas med sina utspel så tappar de makten och därmed sina möjligheter att få något gehör för sina idéer, slutet gott allt gott!!

Anders Noren

Citat från: zjbus skrivet 15 september 2016, 13:15:53 PM
Håller med dej och med låt dom hållas så menar jag att på knappt två år så hinner dom förhoppningsvis inte ställa till med så mycket skada och får de hållas med sina utspel så tappar de makten och därmed sina möjligheter att få något gehör för sina idéer, slutet gott allt gott!!

Problemet är när man tror sig kunna styra i stadsplaneringen men inte i trafiken eller vice versa.  De två sitter ihop. Antingen styr man båda eller ingen, och det sistnämnda alternativet är omöjligt utan att först skrota halva Svea rikes lag.

zjbus

Citat från: Anders Noren skrivet 15 september 2016, 13:55:32 PM
Problemet är när man tror sig kunna styra i stadsplaneringen men inte i trafiken eller vice versa.  De två sitter ihop. Antingen styr man båda eller ingen, och det sistnämnda alternativet är omöjligt utan att först skrota halva Svea rikes lag.
Nu hänger jag inte med riktigt, menar du att halva Svea rikes lag måste skrotas om MP hamnar under 4% och därmed tappar sitt inflytande?

Anders Noren

Citat från: zjbus skrivet 15 september 2016, 14:18:57 PM
Nu hänger jag inte med riktigt, menar du att halva Svea rikes lag måste skrotas om MP hamnar under 4% och därmed tappar sitt inflytande?

Jag trodde att det var påståendet "trafik och försvar är alldeles för allvarliga områden för politiker att ha för mycket inflytande över" du kommenterade.