Huvudmeny

Ett unikt rymdskepp

Startat av AdmirT, 27 augusti 2016, 00:28:10 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Niklas Bygdestam

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 27 augusti 2016, 21:21:37 PM
Vit med dekaler föreställande resenärerna på sidorna.



Bussen som speglar sig i vindrutan är av betydligt äldre modell och från en  tid när bussar såg ut som - ja, bussar. I varje fall inte som rymdskepp. Kanske någon kan gissa vilken buss det är?


Jag tycker faktiskt att detta var mer klädsamt än den gröna färgen på just den här bussen.
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

AdmirT

Citat från: Walter skrivet 27 augusti 2016, 08:53:03 AM
18m längd?

Hur många passagerare kan den ta?

35 sittande, 112 stående. 18,7 m lång
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

Anders.o93

Information från Skånetrafiken om bussen med tidtabell på vilka linjer bussen kommer att trafikera.

Bussmicke

Fram till 10 december i Kristianstad, ska rulla i fler städer som inte är bestämda i 1½ år. Får vi se var den rullar i vår då.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Niklas Bygdestam

Citat från: Bussmicke skrivet 07 september 2016, 09:08:10 AM
Fram till 10 december i Kristianstad, ska rulla i fler städer som inte är bestämda i 1½ år. Får vi se var den rullar i vår då.


Är det fler städer just i Skåne? Eller kommer bussen att provas i andra regioner efter 10 december?
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Bussmicke

Framgår inte av Skånetrafikens information

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

AO

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 07 september 2016, 14:18:08 PM

Är det fler städer just i Skåne? Eller kommer bussen att provas i andra regioner efter 10 december?

Det är ju ett projekt av Skånetrafiken som pågår 1 1/2 år så då lär det ju troligen bli i andra skånska städer om den ska rulla i någon annan stad.

Ruggugglan

Det där var ju inte precis det vackraste man sett...

Bussmicke

Fick höra att den åkte igenom helsingborg för nån timme sen, vart skulle den tro?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.