Huvudmeny

Regn i Torpsbruk

Startat av AJ Anders Johansson, 30 november 2007, 19:36:41 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

AJ Anders Johansson


Johan Hansson

Hur dum får man vara om man kör igenom dessa vattenmassor på en skala på 1 till 10?? ;D

Jag skulle aldrig kört igenom vattenmassorna med en bil.
Skulle göra det med en traktor.
Okej med bilen på bilden skulle jag göra det men inte med t.ex en ny BMW.
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Niklas Bygdestam

Citat från: Johan H skrivet 02 december 2007, 21:26:46 PM
Hur dum får man vara om man kör igenom dessa vattenmassor på en skala på 1 till 10?? ;D

Jag skulle aldrig kört igenom vattenmassorna med en bil.
Skulle göra det med en traktor.
Okej med bilen på bilden skulle jag göra det men inte med t.ex en ny BMW.


Jag tror att det är lätt att underskatta vattenmassorna och att man kanske tror att det inte alls är så djupt som det faktiskt är
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

bjorn_k

Nu blir det OT... men Volvo 360 GLT; har det funnits roligare busbil på vintern  ??? Nä... den med en sandsäck i skuffen! Egentligen så är väl en 140 i samma klass, bara något större...  ::)

Bengt Jönsson

Fordon:       Vit Volvo 140 73
Plats:         "Busstorget" i Boden (tror jag i.a.f)
Förare:        Norlin ifrån Rå[ååååå]neå
Tid:            Fredag vid 18-tiden, Februari, 1987
I baksätet:  Undertecknad + 3 andra
Ärende:       Busåka
Resultat:     Ett antal "piruetter"

/B

bjorn_k

Citat från: Bengt Jönsson skrivet 14 december 2007, 17:43:48 PM
Fordon:       Vit Volvo 140 73
Plats:         "Busstorget" i Boden (tror jag i.a.f)
Förare:        Norlin ifrån Rå[ååååå]neå
Tid:            Fredag vid 18-tiden, Februari, 1987
I baksätet:  Undertecknad + 3 andra
Ärende:       Busåka
Resultat:     Ett antal "piruetter"

/B
Själv hade jag en grå 144 med rallyfjädrar =) Bättre kontakt mellan vägen och ratten har jag aldrig haft!

Ersa

Polarens mattsvarta Volvo 145 -70 (utbytt automatlåda till manuell med kort spak) med stora dunkar reservlager motorolja och glykol alltid med fastspända i skuffen på långfärder i sydjämtland kring 1997-1999. Det var tider det.  ;D

Knut

Hadde en Mitsubishi L300 som arbeidsbil engang for noen årsiden. Kom til en veg som var stengt grunnet vann. Ble litt arg siden skiltet var plassert der veien var stengt og ikke 8 km føre der man kunne kjøre en annen veg. Bestemte meg for å kjøre i vannet. Da jeg tittet på bilen senere må det ha vært ca 60 cm vann. Hadde ingen trøbbel med selve kjøringen men det må ha kommet vann inn i bremsene for da jeg skulle bremse etter en stund kjente jeg at jeg ikke hadde bremser med en gang. Virket som om jeg måtte ta bort et lag is på bremsene før de tok.
Canon EOS RP
Sony HDR-PJ 580
Sony HDR-PJ 810
Vedlikeholdstekniker Stadler Service Norge