Mitt 90-talsarkiv del 21 - Kiel 1992

Startat av Ebermark, 19 april 2016, 19:24:53 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ebermark

Fortsätter min 90-talsserie efter en veckas uppehåll... Denna gång blir det en bild från Tyskland 1992 och då närmare bestämt Kiel. På bilden syns två stycken Mercedes Benz O305 tillhörande Kieler Verkehr. Längst bort en ledbuss (O305G)med nr 754 och närmast kameran på linje 5 buss nr 156.


Ulf Berlin


Mikey

Tack för bilden från en plats jag väl känner igen. Vi befinner oss på Andreas-Gayk-Straße. Buss 156 (Årsmodell 1981) är sedan länge borta, men ledbussen 754 (Årsmodell 1987) finns ännu kvar hos Kieler Verkehrs (KVG) som abonneringsbuss under varumärket "Partybus". Dock går den inte i linjetrafik.

Har tyvärr ingen bild tagen i samma vinkel, men på samma plats fast åt andra hållet såg det ut såhär för 2 veckor sedan. Jag står där buss 156 är på din bild. Kullerstenen revs upp så sent som förra året, men hållplatskurerna är kvar.

Ebermark

Trevligt! O tack för infon angående årsmodellerna i inventarienumret. Jag har några ytterligare bilder från Kielbesöket. Dessa kommer vid ett senare tillfälle.

Nästa del i bildserien från 90-talet kommer också vara från Tyskland, men då från en stad i de allra sydligaste delarna av landet.

AGR17

Citat från: Mikey skrivet 20 april 2016, 00:08:00 AM
Tack för bilden från en plats jag väl känner igen. Vi befinner oss på Andreas-Gayk-Straße. Buss 156 (Årsmodell 1981) är sedan länge borta, men ledbussen 754 (Årsmodell 1987) finns ännu kvar hos Kieler Verkehrs (KVG) som abonneringsbuss under varumärket "Partybus". Dock går den inte i linjetrafik.

Har tyvärr ingen bild tagen i samma vinkel, men på samma plats fast åt andra hållet såg det ut såhär för 2 veckor sedan. Jag står där buss 156 är på din bild. Kullerstenen revs upp så sent som förra året, men hållplatskurerna är kvar.


Det är inte Kullersten utan gatsten på bilden.
Med vänlig hälsning AGR