R. I. P. H57 4922 (Då & Nu)

Startat av Bussmicke, 05 juli 2015, 00:09:47 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke





Och ikväll fick jag se bussen igen, ingen rolig syn.



//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jona

Brutal våldtäkt av trevlig och fin buss. Hemsk sätt och behandla en klenod på.

Trevligt med Då och nu bilder i alla fall!

/Jona
MVH Filosofen Jona

Niklas Bygdestam

Ett öde värre än döden för en buss :(
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Karsten

Vadå? Det är väl kul att bussen är kvar vid liv? Alternativet hade varit skrot. Nu kan den ju göra nytta för nuvarande ägare och samtidigt vara potentiellt reservdelslager till andra bevarade B58:or.

roggek

Tycker nog att bussen fått ett "finare" öde än att skeppas till öst, där den troligtvis redan blivit så nerkörd så det inte var mycket kvar av den...
Sen kan man ju ifrågasätta nyttan av dessa s k "partybussar"...

1896

Man måste väl få ha roligt när man är ung, för det är väl knappast gamla gubbar som bygger en partybuss ?  ???

Gelgamesh

Jag måste erkänna att jag är lite kluven i frågan.

Å ena sidan är det ju uppenbart att denna buss inte ser ut att ha sin bästa tid i livet. Men å andra sidan så står den ju iaf inte ännu på skroten. Och om nu dessa människor av någon anledning tycker att detta är trevligt eller lönsamt (?) så kan det ju vara så att de anstränger sig för att hålla liv i den gamle. Sen är det ju så att det roliga kanske tar slut väldigt snabbt när man kanske drabbas av sönderrostade infästningar till luftfjädring eller upptäcker att halva mängden stål i karossramen faktisk blivit till stoft.

I händelse av detta så kan man ju alltid hoppas att de är lika dumma i huvudet som jag. Jag fick ju för mig att jag ville ha en husbuss och genomled just detta med rost överallt. Har faktiskt lagt 100000kr på en av Tapanis gamla Deltaplan 200:or och den är till hälften ändå bara ett tomt skal än så länge. Husbuss var den redan när jag köpte den så jag har inte slaktat någon bevarad klassiker om man så säger. Däremot har jag garanterat att en idag väldigt sällsynt modell kommer överleva.

Hellre en husbuss på vägarna än en linjebuss på skroten säger jag.