Nyköping och Norrköping 9/12-2014

Startat av AdmirT, 16 december 2014, 16:07:58 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

AdmirT

Jag bjuder på ännu ett bildsvep från Nyköping och Norrköping. Denna dagen var jag ute på jakt efter Nobina 5943 i Nyköping och lite spårvagnsbussar i Norrköping. (OBS klicka på bilden för högre upplösning)

Vi börjar i Nyköping och med Veolia 2383:

pictures upload

En gamling som sjunger på sista versen, Nobina 4716:

uploading pictures

Nobina 5534:

photo hosting

Nobina 5817 och människor vid sidan om som säkert undrar vad jag sysslar med....

screen shot on windows

Nobina 7179:

posted image

Nobina 7930. Dessa Mercedesbussar är verkligen jättesnygga och moderna!

free photo hosting

Och detsamma tycker jag om denna bussmodell, Nobina 7939 som inkommande 765 från Katrineholm:

click image upload

Därefter tog jag en tur till depån där jag fann Nobina 0909:

image hosting over 10mb

Jag fick även till sist 5943 utbackad från en verkstadskille som visade sig vara en av mina grannar nere i hemlandet! Det resulterade i att vi pratade i cirka 30 min och värst vad världen är liten! Solen passade också på att titta fram så det blev en snygg bild:

image upload free

Nobina 5612 som vikarierar på Nyköpings gator hamnade också på bild:

image ru

Därefter tog jag regionaltåget mot Norrköping och fotade Nobina 6674 direkt vid ankomst:

screen shot on pc

Även systern som rullat förr i Malmö/Lund hamnade på bild, Nobina 6683:

free photo upload

Därefter blev det spårvagn mot Klockaretorpet där Veolia 3576 fotades:

free upload

Och jag fick även bild på Veolia 3583. Föraren ville inte fotograferas trots att hon tyckte att det var trevligt med bussintresserade personer:

upload a gif

Hoppas att bildsvepet uppskattades. Om några dagar följer även ett bildsvep från Eskilstuna!

Med vänlig hälsning,
Admir :)
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

1896

Ska 0909 bli grön ?  ???

Kul inv nr, då "min" buss 1896 fick samma Swebus nr.  8)

AdmirT

Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

AdmirT

Citat från: Kung Vasa skrivet 16 december 2014, 17:19:52 PM
Ska 0909 bli grön ?  ???

Kul inv nr, då "min" buss 1896 fick samma Swebus nr.  8)

Jag tror inte det faktiskt men jag är dock osäker. En av dessa ska ju rulla i Vänersborg som vikariebuss och det rör sig om 0907. Vart denna tar vägen har jag ingen aning om och det vet inte ens de på Nyköpingsdepån så det är väl bara vänta och se :)
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

CW66

Citat från: AdmirT skrivet 16 december 2014, 17:29:11 PM
Jag tror inte det faktiskt men jag är dock osäker. En av dessa ska ju rulla i Vänersborg som vikariebuss och det rör sig om 0907. Vart denna tar vägen har jag ingen aning om och det vet inte ens de på Nyköpingsdepån så det är väl bara vänta och se :)

Nej den blir inte grön - den ägs fortfarande i grunden av Volvo som hyr ut den till dess att en hög nya bussar levererats nu i december-januari.

j-a

Citat från: Svensk Busshistoria skrivet 16 december 2014, 20:03:02 PM
Nej den blir inte grön - den ägs fortfarande i grunden av Volvo som hyr ut den till dess att en hög nya bussar levererats nu i december-januari.
Har volvo många SL röda lånebussar att låna ut,finns en likadan systerbuss hos Sälenbuss också med reg nr DSJ 668 :)?