Söndagsbild del 14

Startat av Jona, 18 november 2007, 13:08:36 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jona

HEJ

Hoppar fram bland mina bilder i arkivet för att visa några nyare bilder. Fortfarande har jag inte lyckats med att verkligen visa någon bild tagen en söndag i denna bildserie men en lördag kanske duger?
Vi ska idag hålla oss på södra sidan älven. Är fototursällskapet Krille sugen på och visa bild får han ta dom från älvens norra sida.


klockan är någon minut efter 13 då denna buss kört nästan hela varvet runt Sörböle och Sunnanå. Den ska bara passera Skeria och köra över parkbron innan cirkeln är slutet då bussen är tillbaka på Kanalgatan och Torget som den lämnade 12:50.


Nä vi är inte i Småland, trotts att även Småland ligger söder om Skellefte älv. Men det är ju mycket som ligger söder om den älven så det kanske inte är en sådan stor bedrift. Vi är i Anderstorp en förot söder om Skellefte.
Platsen framför detta stora hus heter Anderstorg.
Området Anderstorp ligger intill E4 och längs med vägen till Örviken. Ett stort område med en massa boende i radhus, lägenheter och dylikt. Området är så stort och det bor många här, så under den tid Skelleftes affärer har öppet rullar det buss här var 30 min även lördagar. Det är mycket för att vara i lilla Skellefte.


Vi tar en bild till, så även Veolia får vara med på ett hörn. 2267 här har just svängt av väg E4 och in på den nya vägen till Burträsk. Den nya delen syns inte i bild men vägen börjar i rondellen som syns i bilden nedre kant.
En av anledningarna till att man byggde en ny anslutning var bland annat för att få bort några korsningar, däribland en med trafikljus. Under rusningen kunde trafiken mer eller mindre stå stilla i långa köer i dessa korsningar så den nya vägen är säkert en stor lättnad för trafikanterna.

Sammanställning Söndagsbilder finns här: http://www.jonaryd.rondelen.se/doku/sammanstallning_sondagsbild_070904.html

MVH Jona
MVH Filosofen Jona

Bussmicke

Det här var mycket bra, trevligt med läsning kring fotografierna.
Tyvärr är jag inte lika bra på att skriva som du och många andra.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jona

Citat från: Bussmicke skrivet 18 november 2007, 13:52:13 PM
Det här var mycket bra, trevligt med läsning kring fotografierna.
Tyvärr är jag inte lika bra på att skriva som du och många andra.

Tack för din kommentar, det värmer...
Då gissar jag att du inte uppskattade föra veckans söndagsbilder lika mycket när jag hoppade bort text på grund av tidsbrist...

PS den där förbaskade mannan från himlen ramlade ner mer under natten och även just nu för sekunden. Så nu är det desto mer av det vita pulvret på marken än på mina bilder från gårdagen.
MVH Filosofen Jona

Jacob med C

Tycker att dom på Skelleftebuss blev riktigt bra... Inget fel på den sista bilden heller...
Besök min hemsida för bilder från Norrland http://www.bussbilder.com . Över 2100 bilder.

Instagram konto:
https://instagram.com/bussbilder.se?utm_medium=copy_link


Dammtussar kan vara ett bevis på att någon gjort något roligare!