En bild från tisdagsnatten

Startat av Hasse, 07 juni 2007, 14:06:55 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hasse


En bild från Flemingsbergs station vid halv fyra-tiden i tisdags natt. Körde två lugna vändor på 794 med 6079.

Har samlat på mig lite bilder senaste dagarna, och fler blir det nog ikväll när jag jobbar. Visas framöver när jag får tid...

/Hasse

Cero

Intressant med nattbilder. Det är något visst med ljuset som blir på natten och morgnarna på sommaren.

/Cero

Muk

Snygg bild! Jag gillar bilder tagna vid tidpunkter då jag själv sover.  :D

Josef

Hur många är det som åker med dessa nattlinjer? Generellt menat, är det hög beläggning eller hur ser det ut...

Jonatan

Fin och stämningsfull bild men skadan under förarplatsen var inte så vacker... / Jonatan

Bussmicke

Mycket läcker nattbild, ser fram mot mer.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Sundås

Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Karsten

Citat från: Lars Ödlund skrivet 09 juni 2007, 09:02:56 AM
Vardagnätter på vintern är det låg beläggning på nattlinjerna utanför city, flest resenärer brukar de första och sista avgångarna för natten ha, det fanns och finns linjer som har färre än 10 passagerare/natt på vardagarna men som kanske har 200 på helgnätter och ett 50 tal på vardagnätter sommartid.

//Lars
Vilka linjer har lägst beläggning vardagnätter vintertid Lasse?

Jag vill minnas att jag kört 497 någon natt med 6 personer sammanlagt. 2 pers in och 4 ut. Vilka mer är det så här dåligt på? 897 och 696 är väl starka kandidater sedan gamla 891 lades ner för urminnes tider sedan.

Hasse

Tack för alla trevliga kommentarer! Kul att bilden uppskattades  :D

Niclas Wennerlid

Citat från: Karsten skrivet 09 juni 2007, 10:35:17 AM
Vilka linjer har lägst beläggning vardagnätter vintertid Lasse?

Jag vill minnas att jag kört 497 någon natt med 6 personer sammanlagt. 2 pers in och 4 ut. Vilka mer är det så här dåligt på? 897 och 696 är väl starka kandidater sedan gamla 891 lades ner för urminnes tider sedan.

Nja, 897:an kan vara ganska tungt belastad fråns City och ut - framförallt helger. Returen mot City/Västerhaninge brukar däremot vara lugn.

696 är nog en lågoddsare, den är det väl inte allt för många som åker?

Mvh Niclas