Huvudmeny

SL blöder ??

Startat av Affe/Märsta, 19 oktober 2014, 10:48:35 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

BSB101

Att kalal X10 nya visar på dålig koll. Förutom att själv tågen är över 30 år har de dålig tillgänglighet för personer som har svårt att gå/röra sig 8vilket är många), folk med barnvagnar, rullstolsburna etc. Det var även länge sedan jag åkte en X10 som inte luktade bränt ombord. vagnarna är även hopplöst trånga jämfört med X60 och genomflödet är betydligt sämre än X60. Den upplevda känslan ombord är inte mycket att hurra för heller.

Att man inför plattformsdörrar är rätt naturligt både ur en säkerhetsvinkel och en hälsovinkel.

Ulf Berlin

Citat från: BSB101 skrivet 21 oktober 2014, 08:51:30 AM
Att kalal X10 nya visar på dålig koll. Förutom att själv tågen är över 30 år har de dålig tillgänglighet för personer som har svårt att gå/röra sig 8vilket är många), folk med barnvagnar, rullstolsburna etc. Det var även länge sedan jag åkte en X10 som inte luktade bränt ombord. vagnarna är även hopplöst trånga jämfört med X60 och genomflödet är betydligt sämre än X60. Den upplevda känslan ombord är inte mycket att hurra för heller.

Att man inför plattformsdörrar är rätt naturligt både ur en säkerhetsvinkel och en hälsovinkel.
...och det är ju bl a därför dom kommer att försvinna ur SL trafiken när Citytunneln öppnas...
Dom var"moderna"när dom kom,men allt har sin tid.../Ulf

jocke

Jag har börjat pendla med pendeltåg uppsala - solna dagligen sedan 3 veckor.

Sett 3 kontroller på tågen sedan dess, så antingen prioar dom den sträckan, eller så är det en tllfällighet :)
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Ersa

Citat från: jocke skrivet 21 oktober 2014, 12:28:56 PM
Jag har börjat pendla med pendeltåg uppsala - solna dagligen sedan 3 veckor.

Sett 3 kontroller på tågen sedan dess, så antingen prioar dom den sträckan, eller så är det en tllfällighet :)

Det låter ju bra att kontroller utförs! :)
Tre st biljettkontroller är f.ö. exakt samma antal som jag själv sett de senaste 15 åren. Om jag slår ihop både då jag varit förare och passagerare. Samt i alla län jag arbetat/rest i.

Fredde

Några kontrollanter hoppade på Saltsjöbanan i Nacka nu i eftermiddag. Det var på turen 16:20 från Slussen. Har åkt med tåget i 9 år, idag var första gången jag sett dem ombord...

Marcus L

Citat från: jocke skrivet 21 oktober 2014, 12:28:56 PM
Jag har börjat pendla med pendeltåg uppsala - solna dagligen sedan 3 veckor.

Sett 3 kontroller på tågen sedan dess, så antingen prioar dom den sträckan, eller så är det en tllfällighet :)

Antar att de kontrollanterna var på UL-sidan (norr om Arlanda)?
Där brukar jag råka ut för kontroll vanligtvis kanske en eller två gånger per månad.