Bussar hos Nobina i Södertälje

Startat av eldani, 01 oktober 2014, 15:06:53 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Tommy E

Citat från: MGA skrivet 09 februari 2017, 05:58:28 AM
Hybriden inte kommit än till Södertälje.
Scania utför fortfarande tester på den.
///
MGA

Den går alltså inte i linjetrafik på 755:an ännu? Det kan förklara varför den  tomkörde när jag såg den förra veckan! ;)
Välkommen att besöka mina hemsidor! :)

Hemsida med bussbilder och fjällbilder: https://tommy.enefalk.se

Mälarötrafikens historia: https://malarobuss.se

Bussmicke

Citat från: MGA skrivet 09 februari 2017, 05:58:28 AM
Hybriden inte kommit än till Södertälje.
Scania utför fortfarande tester på den.
///
MGA

medn man hade ju invigning av detta i Södeertälje i var det December? Trodde den var i trafik sedan dess.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.


Joakim Wahlberg

Bussen stod på depån i Södertälje nu i veckan, och mötte den även i stan när jag körde där, så det kanske närmar sig nu? :-)
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Besök gärna min hemsida, jowahlen.se! :)

Joakim Wahlberg

En tidigare tråd med bilder från Södertälje påminde mig om något, det var ett bra tag sen jag såg en MAN-ledbuss i Södertälje, så tog och kolla upp två av dem och såg att de blivit exporterade till Tyskland. Gäller det de flesta av dem, och isf, har de kommit i trafik någonstans? :) Vore kul att åka Södertälje-buss utomlands ;D
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Besök gärna min hemsida, jowahlen.se! :)

Joakim Wahlberg

Nu är elbussen i trafik, mötte den tidigare idag :-) bild kommer senare!
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Besök gärna min hemsida, jowahlen.se! :)

Walter

Citat från: Joakim Wahlberg skrivet 23 februari 2017, 20:43:46 PM
En tidigare tråd med bilder från Södertälje påminde mig om något, det var ett bra tag sen jag såg en MAN-ledbuss i Södertälje, så tog och kolla upp två av dem och såg att de blivit exporterade till Tyskland. Gäller det de flesta av dem, och isf, har de kommit i trafik någonstans? :) Vore kul att åka Södertälje-buss utomlands ;D

Enligt SBH är många av dessa sålda till Tyskland.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Joakim Wahlberg

På depån i Södertälje har det hela veckan stått nån vit Volvo, 9700 tror jag de heter. En sån som användes på Trafikverkets gratisbuss Södertälje-Liljeholmen när motorvägsbron var avstängd. Nån som vet varför? :)
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Besök gärna min hemsida, jowahlen.se! :)

AdmirT

0041 är det. Ska fungera som utbildningsbuss
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

Joakim Wahlberg

Ahh, tack! Ska den äldre utbildningsbussen försvinna eller ska de utbilda fler personer? :)
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Besök gärna min hemsida, jowahlen.se! :)