Ny buss Nobina Uppland

Startat av caa, 27 september 2014, 19:34:32 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

caa

Ny Volvo 8900LE till Nobina Uppland (Enköping) 7942
Bara några halvtaskiga bilder.



Tommy E

Ser man på! Ersätter den något eller är det en utökning av fordonsparken?
Välkommen att besöka mina hemsidor! :)

Hemsida med bussbilder och fjällbilder: https://tommy.enefalk.se

Mälarötrafikens historia: https://malarobuss.se

caa

Citat från: Tommy E skrivet 27 september 2014, 20:29:23 PM
Ser man på! Ersätter den något eller är det en utökning av fordonsparken?

Ersätter den MB Citaro som skrotades av malmtåg i vintras. (5870)

Bese001

Citat från: caa skrivet 28 september 2014, 09:40:04 AM
Ersätter den MB Citaro som skrotades av malmtåg i vintras. (5870)

Hej!

Visst var det väl 6740, AEX 789,  Volvo Säffle, som skrotades av malmtåget i Dannemora 2014-03-17?
Eller är det två bussar som rönt detta öde?

Niclas Rosenius


   5870 krockade med ett malmtåg i vintras och 6740 krockade på samma plats i våras.

   6740 kommer också att ersättas på nåt sätt.

   //Niclas

Bese001

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 28 september 2014, 10:26:10 AM
   5870 krockade med ett malmtåg i vintras och 6740 krockade på samma plats i våras.

   6740 kommer också att ersättas på nåt sätt.

   //Niclas

Ok! Tack. Att 5870 hade krockat har gått mig förbi. Fick för mig att den brann..

Bussmicke

Hmm, ser man inte att tågen kommer? Finns det inte signalen som varnar att tåg kommer?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Niclas Rosenius

Citat från: Bussmicke skrivet 28 september 2014, 11:21:40 AM
Hmm, ser man inte att tågen kommer? Finns det inte signalen som varnar att tåg kommer?

   I fallet 5870 var det ganska halt på platsen när den krockade, men kanske inte nån ursäkt.

   //Niclas

homer

Finns det bilder på passagerardelen? :)

Bjorkm

Trevliga bilder!

Men tycker att de Volvo 8900LE som Nobina har i Uppland sen tidigare är finare, blir bara mer och mer svart. Förut hade man fönsterlinjen högre upp. Skulle också vilja se hur den ser ut för passagerarna. :)

Johan B

Den nya förarplatsen ser inte så dum ut, framför allt snyggare än tidigare. Ovanligt att se lilla ratten i en linjevagn.

Jacob

Citat från: Bjorkm skrivet 30 september 2014, 16:06:08 PM
Förut hade man fönsterlinjen högre upp.

Har också noterat att fönsterlinjen flyttats ned, dock vet jag inte exakt när detta skedde..

Här är en interiörbild från 7942. De numer vanliga Volvostolarna. Personligen saknar jag den gamla modellen, superbekväma! De nya är hårda och obekväma, samt dåligt bakåtlut.. :(


//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Niklas Bygdestam

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 28 september 2014, 10:26:10 AM
   5870 krockade med ett malmtåg i vintras och 6740 krockade på samma plats i våras.

   6740 kommer också att ersättas på nåt sätt.

   //Niclas


Enligt uppgifter som jag fått planeras det nu att ersätta 6740 med något begagnat från Tromsø i Norge. Men vad för sorts buss det rör sig om vet jag inte. Eventuellt kanske Tromsø har bussar som liknar 6740?
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Jacob

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 04 oktober 2014, 17:38:37 PM

Enligt uppgifter som jag fått planeras det nu att ersätta 6740 med något begagnat från Tromsø i Norge. Men vad för sorts buss det rör sig om vet jag inte. Eventuellt kanske Tromsø har bussar som liknar 6740?

Förut var det tal om 6754 som ersättare, men den flyttades till Karlstad. Ska bli spännande att se vad det blir för buss.

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Walter

Annars fins ju ett gäng B12B/8700 överblivna från Dalarna. 
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!