Anslutningsbuss Viking Line

Startat av Christer K, 10 september 2014, 06:25:52 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Christer K

Hej! Från 1 sept kör Chaterbuss från Kristinehamn anslutningen från Örebro. Någon här som har hört varför? Hallsberg och Kumla berörs de också eller blir det ny entreprenör. Enligt uppgift så hade Björcks buss en placerad hos Weidermans i Kumla för anslutnings trafiken.
// Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

Björn Ax

Samma skäl som varför swebus har tagit över våran linje till Falun. Det blir billigare.

Skickat från min D5503 via Tapatalk


bisquit

Tror inte dem kör i Kumla. vill minnas att jag såg Björcks kärra senast jag åkte förbi weidermans. dvs i morse, på väg hem ifrån Bageriet.
Att dem går in i Örebro är väl inte så märkligt. Det har ju Charterbuss gjort tidigare med. Så inget nytt där.
Beror väl lite på hur beläggningen ser ut! Inte varje dag Björcks-bussen rullat. Sen har dem haft en fast förare eller hyrt in av Weidermans??

Christer K

Kollade på Chaterbuss hemsida och redan i juni sökte de folk till denna linjen. Det står inte var bussen ska vara placerad.
http://www.charterbuss.se/Aktuellt/Arkiv/Visa/2014-06-09/Vill_du_jobba_hos_oss_som_busschauffor/236

// Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

Lars-Håkan_E

Detta är väl Cinderella kryssningarna? och inte någon "anslutningsbuss" till Åbo/Helsingforsbåtarna.

Det framgår ju av platsannonsen att man följer med fartyget. Det Björks kör/kört är ju rena anslutningar.

groenis

Parkering ombord för att kunna lasta beställningarna från tax freen direkt i bussen.

/Lennart