Huvudmeny

Nobina Värmland

Startat av AdmirT, 30 juli 2014, 14:05:21 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

AdmirT

När träder detta avtal i kraft? Det är väl avtalat om att trafikstart skulle ske nu i december, men det har väl blivit överklagat? Har det kommit något beslut sen dess och vad innebär det för Nobinas "äldre" bussar i länet och då syftar jag mest på om de kommer att vara kvar? Anledningen till att jag frågar är för att jag planerar en resa till Karlstad och övriga Värmland till hösten.
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

Walter

Citat från: AdmirT skrivet 30 juli 2014, 14:05:21 PM
När träder detta avtal i kraft? Det är väl avtalat om att trafikstart skulle ske nu i december, men det har väl blivit överklagat? Har det kommit något beslut sen dess och vad innebär det för Nobinas "äldre" bussar i länet och då syftar jag mest på om de kommer att vara kvar? Anledningen till att jag frågar är för att jag planerar en resa till Karlstad och övriga Värmland till hösten.

Finns mer exakta uppgifter i annan tråd men kort så ska utvärderingen av upphandlingen göras om och något nytt avtal är därför inte klart. Nobina lär väl köra tills ett nytt avtal kan börja gälla och det hinner inte bli klart till december i år.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

AdmirT

Citat från: Walter skrivet 30 juli 2014, 15:34:51 PM
Finns mer exakta uppgifter i annan tråd men kort så ska utvärderingen av upphandlingen göras om och något nytt avtal är därför inte klart. Nobina lär väl köra tills ett nytt avtal kan börja gälla och det hinner inte bli klart till december i år.

Tack för svar men kan du vara snäll och länka den tråden?
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/


S Svensson

När jag i våras besökte Dalsland så fick jag en uppgift att det tar troligen ett helt år  om nu Nobina får trafiken (avtal överklagat).
Vad jag också har hört är att de separata skolbussavtalen är överklagade.

Det är möjligt att Värmlandstrafik använder sig av samma utvärderingsmodell som Västtrafik. Här blev ju Borås överklagat och åter överklagat till högre rätt.
Skulle det bli så att den högre rätten tycker att kvalitetsredovisningen är fel så får detta följdverkningar inte bara inom Västra Götaland utan även på andra ställer där man blandar kvalite och priser.  Handlar alltså om hur blandningen görs.


Bjorkm

Ska det bli enbart lågentré från och med december i Värmland nu när allt är klart?

Walter

Citat från: Bjorkm skrivet 20 augusti 2014, 21:25:52 PM
Ska det bli enbart lågentré från och med december i Värmland nu när allt är klart?

Nu får vi ju först se pm denna tilldelning överklagas men oavsett det blir det inte avtalsstart i december i år.  Det hinner man inte med.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Clabbe

Införvalet verkar det som att servicelinjerna blir kvar oavsett utgång och Bull.

S Svensson

Hur blev det med ett antal skolbusslinjer. Även denna upphandling har ju överklagats. Drabbade är bl a Nysäters buss AB