Keolis - Borlänge

Startat av Wetjo, 22 juli 2014, 19:35:36 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Wetjo

Citat från: allan 99 skrivet 22 augusti 2014, 07:16:08 AM
de där som kommer runt 8 till centrum är dubbleringar men I nobinas tid hade vi 63xx vagnar ellerhur Wetjo

Finns ingen beställning på rena "skolbussar" från Dalatrafik. Det fanns det på Nobina-tiden.

1896

Citat från: Wetjo skrivet 22 augusti 2014, 09:54:38 AM
Finns ingen beställning på rena "skolbussar" från Dalatrafik. Det fanns det på Nobina-tiden.


Skolbarnen måste väl fortfarande komma till skolan på något vis, så skolbussarna måste ju rimligvis finnas kvar, även om man formulerat sig annorlunda i avtalet ?  ???

allan 99

Citat från: Kung Vasa skrivet 23 augusti 2014, 16:30:28 PM
Skolbarnen måste väl fortfarande komma till skolan på något vis, så skolbussarna måste ju rimligvis finnas kvar, även om man formulerat sig annorlunda i avtalet ?  ???
men det finns dubbleringar som 3:an som Micke sa att det kommer dubbleringar kl 8 till centrum på 3an har de 2 bussar som går samtidigt men när det var nobina tiden går föredetta linje 58 som körde tom från Borlänge till djurås och startade i djurås och var i centrum kl 7:50 finns den fortfarande kvar
Favorit buss Nobina 2012
Gillat bussar sen jag var liten

1896

Citat från: allan 99 skrivet 23 augusti 2014, 18:36:54 PM
men det finns dubbleringar som 3:an som Micke sa att det kommer dubbleringar kl 8 till centrum på 3an har de 2 bussar som går samtidigt men när det var nobina tiden går föredetta linje 58 som körde tom från Borlänge till djurås och startade i djurås och var i centrum kl 7:50 finns den fortfarande kvar

Dubbleringar från Djurås på morgonen har det ju krävts i alla tider, så det kan jag inte tänka mig att det är någon ändring på.  :)

Wetjo

Citat från: Kung Vasa skrivet 23 augusti 2014, 16:30:28 PM
Skolbarnen måste väl fortfarande komma till skolan på något vis, så skolbussarna måste ju rimligvis finnas kvar, även om man formulerat sig annorlunda i avtalet ?  ???

Vad jag förstår ska skolbarnen i större omfattning åka med linjelagd trafik. Exempelvis är turen ut till Viksnäs en del av linje 211 (gamla L19).
Ren skoltrafik med skolskyltar osv är nerdragen till ett minimum.
Däremot har antalet dubbleringar ökat något och kommer att öka mer, när eleverna slutar cykla.

bowlingjocke

Citat från: Wetjo skrivet 24 augusti 2014, 09:00:26 AM
Vad jag förstår ska skolbarnen i större omfattning åka med linjelagd trafik. Exempelvis är turen ut till Viksnäs en del av linje 211 (gamla L19).
Ren skoltrafik med skolskyltar osv är nerdragen till ett minimum.
Däremot har antalet dubbleringar ökat något och kommer att öka mer, när eleverna slutar cykla.
Absolut. Det är när minusgraderna börjar göra sig påminda som man verkligen får se hur behovet är.
Idag tar många ungdomar cykel eller moped.

Eller så gör man som vissa i Avesta . Åka en hållplats på stadsbussen 300 meter.  :)