Huvudmeny

Swebus 1497

Startat av Janne Rickman, 25 maj 2007, 21:56:11 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Janne Rickman



1497 tillbaka i Märsta efter en tripp till Gävleborg
Hur länge var bussen i Gälveborg?
Bussen har nu lämnat jordelivet.

/Janne

Fredrik Klint

Var det 1495-1497 som var utlånade eller fler?

Oskar A

Kan inte svära hur det var med 1497 men 1495 och 1496 brukades av Busslink Söderort en tid. Se länken till Bussmickes bilder nedan.

http://www.bussmicke.se/Bildgalleri/Bussar/Sverige/B/Busslink/Busslink_inhyrt_o_lanat_2001/index.html
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Bussmicke

I mitt digra bildarkiv finns bilder på dem i SL86-lack i Gävle.
Får leta någon dag.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Walter

Citat från: Janne Rickman skrivet 25 maj 2007, 21:56:11 PM


1497 tillbaka i Märsta efter en tripp till Gävleborg
Hur länge var bussen i Gälveborg?
Bussen har nu lämnat jordelivet.

/Janne

Det måste väl vara en längre tid i och med att dom lackades om (eller stripade man bara?) Snacka om vikariebuss märkning!
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Kvarne

Trevligt att återse 1497 i den där klädseln!
Men vart står bussen...? Verkar vara någon slags uppställningsplats...? Har du någon notering om vilka andra vagnar som stod där...?
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Ersa

Citat från: Walter skrivet 26 maj 2007, 14:10:16 PM
Det måste väl vara en längre tid i och med att dom lackades om (eller stripade man bara?) Snacka om vikariebuss märkning!

Omlackning av en tillfällig buss under en begränsad tid är ibland viktigare för landstingen än att lägga dessa tusenlappar i skattemedel på t.ex sjukvård...  Hellre då vikarieklistermärken!

Walter

Citat från: Verspieder skrivet 26 maj 2007, 19:46:28 PM
Omlackning av en tillfällig buss under en begränsad tid är ibland viktigare för landstingen än att lägga dessa tusenlappar i skattemedel på t.ex sjukvård...  Hellre då vikarieklistermärken!

Jag håller fullständigt med dig men med tanke på debatten här tidigare så!
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Kvarne

Citat från: Lars Ödlund skrivet 26 maj 2007, 20:01:56 PM
Bussen torde stå på den tillfälliga uppställningen öster om Märstadepån, jag har långa listor någonstans vilka bussar som stod där i slutet på -90 talet och början på 2000, någonstans.... vissa bussar var på slutet välbeväxta av mossa, däribland "min" gamla 3000.

//Lars

De listorna tar jag gärna del av på något sätt....men det visste du väl redan....att jag skulle vara intresserad av dem.... ;D
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Kvarne

Citat från: Lars Ödlund skrivet 26 maj 2007, 21:26:21 PM
Ja!

Tror det finns en annan skribent från trakterna norr om Märsta som har liknande listor också, eller hade i alla fall.

//Lars

Jag får väl ta mig en tur med min korte-pärla till Gotland och hälsa på....

Kan nämnda skribent vara Affe ute i Märsta...?
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Bussmicke

Citat från: Lars Ödlund skrivet 26 maj 2007, 20:01:56 PM
Bussen torde stå på den tillfälliga uppställningen öster om Märstadepån, jag har långa listor någonstans vilka bussar som stod där i slutet på -90 talet och början på 2000, någonstans.... vissa bussar var på slutet välbeväxta av mossa, däribland "min" gamla 3000.

//Lars

Och platsen hette väl Måby?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Janne Rickman

Bussen står uppställd precis till vänster efter järnvägsövergången norr om stationen i Märsta.

/Janne

Bussmicke

Rotade fram lite gamla digitalbilder, ni får tat för vad det är.









Några fler Gävlebilder kommer upp på hemsidan vid nästa uppdatering.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.