Avställda keolisbussar (SL)

Startat av Hasse L, 24 juni 2014, 15:58:23 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

P.Ek

Ett helt gäng äldre Volvo-ledvagnar stod förra veckan i Grisslinge. Blandat 53xx och 70xx.

I Björknäs stod även några CN113, både CLB och CLL (MaxCi). De nummer jag såg var 5092 och 5225. Dessa har dock varit borta från linjetrafiken sedan länge.

Fredde

Citat från: P.Ek skrivet 30 juli 2014, 18:23:09 PM
Ett helt gäng äldre Volvo-ledvagnar stod förra veckan i Grisslinge. Blandat 53xx och 70xx.

I Björknäs stod även några CN113, både CLB och CLL (MaxCi). De nummer jag såg var 5092 och 5225. Dessa har dock varit borta från linjetrafiken sedan länge.

Grisslinge används inte längre, så det är en bra plats för uppställning tillsvidare. Grisslingetrafiken kommer köras från nya Ekobacken.
De som sågs i Björknäs används av utbildningen.

OT: Kan Ekobacken bli EKGA?

Bussmicke

Är det inte Eriksberg som kallas så?
Så man har slutat med Grisslinge igen,  vilken gång i ordningen?

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

P.Ek

Citat från: Fredde skrivet 30 juli 2014, 18:36:57 PM
Grisslinge används inte längre, så det är en bra plats för uppställning tillsvidare. Grisslingetrafiken kommer köras från nya Ekobacken.


Är Ekobacken den nya depån vid Värmdö marknad? Är den i bruk? Där stod nämligen en massa nya MAN-ledvagnar när jag for förbi, blandat röda och blåa. Med tanke på att det till synes enbart var biogasbussar på platsen kan det ju dels varit Nacka-Värmdös egna eller sprillans nya i väntan på att tas i trafik i innerstan.

Fredde

Citat från: Bussmicke skrivet 30 juli 2014, 18:57:58 PM
Är det inte Eriksberg som kallas så?
Så man har slutat med Grisslinge igen,  vilken gång i ordningen?

//Bussmicke
www.bussmicke.se

Heter inte Eriksberg ERGA eller BOGA? Har dålig koll på det...
Nu ska det vara för evigt, finns andra planer för området.

Citat från: P.Ek skrivet 30 juli 2014, 19:03:53 PM
Är Ekobacken den nya depån vid Värmdö marknad? Är den i bruk? Där stod nämligen en massa nya MAN-ledvagnar när jag for förbi, blandat röda och blåa. Med tanke på att det till synes enbart var biogasbussar på platsen kan det ju dels varit Nacka-Värmdös egna eller sprillans nya i väntan på att tas i trafik i innerstan.

Nej, det är Charlottendal och den håller man på att bygga. Ekobacken ligger vid Hålludden, utmed linje 425X. Åker man den linjen passerar man utanför garaget.
Det har stått några biogas från Björknäs där, tror inte det har varit förvaring för andra nya bussar. Men jag reserverar mig i den frågan.

5783


Karsten


Fredrik Gelin

Eriksberg hette ERGA hos Nobina och används ibland fortfarande lokalt, men officiellt är det BOGA som gäller.

Camilla

En halv dålig bild från  nya depån vid Ekobacken


1896

Härligt Camilla.  :)  Men jag får ändå inte riktigt kläm på exakt vart det ligger.  8)

Fredde

Citat från: Kung Vasa skrivet 31 juli 2014, 18:28:17 PM
Härligt Camilla.  :)  Men jag får ändå inte riktigt kläm på exakt vart det ligger.  8)

Korsningen Hålluddsvägen/Godenius väg. När du kommer på Hålluddsvägen och närmar dig Godenius väg ligger depån på vänster sida. Tidigare var det berg och skog där.

1896

Citat från: Fredde skrivet 31 juli 2014, 19:49:33 PM
Korsningen Hålluddsvägen/Godenius väg. När du kommer på Hålluddsvägen och närmar dig Godenius väg ligger depån på vänster sida. Tidigare var det berg och skog där.

Tack, ska kolla vid tillfälle.  :)

Camilla

Citat från: Kung Vasa skrivet 31 juli 2014, 18:28:17 PM
Härligt Camilla.  :)  Men jag får ändå inte riktigt kläm på exakt vart det ligger.  8)

Tack!
Man kan åka in vid Värmdö marknad och följa skyltarna mot Artipelag och då hittar du depån innan bron som går över vägen mot hålludden

1896

Är ganska dålig på geografin här ute, men det låter som att Ekobacken och Charlottendal ligger relativt nära varandra, och vad skulle det vara för mening med det ? Ska Ekobacken upphöra som depå när Charlottendal är klart att tas i bruk ?  ???

Camilla

Citat från: Kung Vasa skrivet 01 augusti 2014, 19:48:29 PM
Är ganska dålig på geografin här ute, men det låter som att Ekobacken och Charlottendal ligger relativt nära varandra, och vad skulle det vara för mening med det ? Ska Ekobacken upphöra som depå när Charlottendal är klart att tas i bruk ?  ???

Ekobacken och Charlottendal ligger nära varandra. Ekobacken är bara tillfällig så den kommer att upphöra som depå när Charlottendals depån är klar