2 nya expressbuss-linjer till Tyskland

Startat av busexperte, 14 april 2014, 14:45:48 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

busexperte

Fra Danmark starter Alba-Turist / Röd-biljett aktuellt med 2 nya nästan dagliga expressbuss-linjer till Berlin:
Aarhus-Kolding-Berlin och Köbenhavn-Vordingborg-Rostock-Berlin.
Enkel-Billjett kostar ca. 199,- till 299,- DKK.
Trafikeras med 85platser SETRA 431 DT och MAN Lions Coach L och är delvis fullbokat... .

virtual1

Av ren nyfikenhet - jobbar du för någon av dessa bussbolag? Nästan vartenda inlägg du gör handlar om hur billigt det är att resa inom Tyskland, hur enkelt det vore att starta ett expressbussbolag som kör resor till Tyskland, eller hur du tar dig från Sydsverige/Danmark till Tyskland med bolag och priser. Inget stoppar ju dig från att göra dessa inlägg, men repsonsen hittills som jag sett varit låg eller ingen på dina inlägg. Vad är ditt syfte? =)

busexperte

Hehe, nej jag jobbar ej direct i branchen... . Men jag har studerat "Transport" vid Universitäten och är absolut interesserade i expressbuss-trafik och vill ha gärna sa mycket linjer och express-bussarna som möjligt i hela Europa och naturligtvis effektivt organiserad med lägsta driftkostnader att man kan bjuda pa billiga biljettpriser till alla. Det är ocksa philosophien fra Megabus/Polskibus och jag hoppas att de starta ocksa snart i Tyskland. Dom har revolutienerad hela Transportbranchen i Poland och England... .

Josa - det stämmer tyvärr - här i svensk forumet är det lite "Stockholmslastat" och "Lokalbusslastat" och responsen för expressbuss-trafik är oftast ganska liten... .  Det kunde bli generellt fler diskussioner f.ex. om olika bussmodeller, linjer etc. .