Huvudmeny

Mer från Amiralsgatan

Startat av Stefan K, 05 april 2014, 14:12:55 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Stefan K

Här kommer lite fler bilder från ombyggnaden av Amiralsgatan i Malmö.

Första bilden är tagen vid hållplatsen Annelund vid Norra Grängesbergsgatan. Hållplatsen in mot centrum är färdigbyggd.


I riktningen från centrum pågår hållplatsbygget.


På väg mot Nobeltorget syns denna körfältsindelningsskylt inför vägarbetet.


Framme vid Nobeltorget in mot centrum. Hållplatsrefugerna på båda sidor är klara. Den högra markbelagd nu.


Arbetet ser ut att varaväl genomfört. I Malmö är man noggranna med kvaliteten och sätter kantstenen i betong. Här en detalj från Nobeltorget.
Notera att hållplatskantstödet faktiskt är granitsten.


Vid Karlskronaplan byggs refuger för övergångstället. Här kommer inte linje 5 att stanna, endast linje 32 som har kvar hållplatsen på högersidan.


Med lite inzoomning ser alla vägarbeten röriga ut. Här bild från Folkets park bort mot Nobeltorget. Bilden får avsluta denna lilla fotoserie denna gång.

HJP

Citat från: Stefan K skrivet 05 april 2014, 14:12:55 PM
På väg mot Nobeltorget syns denna körfältsindelningsskylt inför vägarbetet.
****
Underbar skylt!
Det är sådana man älskar, när man kommer på en främmande plats, och ska hinna läsa.

HJP

Ersa

Citat från: HJP skrivet 05 april 2014, 14:23:09 PM
****
Underbar skylt!
Det är sådana man älskar, när man kommer på en främmande plats, och ska hinna läsa.

HJP

Medhåll! :)
Jag minns nåt liknande när jag skulle ta mig ut från Norrköping mot Linköping med Swebus Expressen för några år sedan. En orange skylt talade om att det var köer på E4 pga vägarbete, och rekommenderade den gamla vägen. Men inte en enda pil eller ytterligare info om var den gamla vägen gick. Passagerarna skrattade då gott över formuleringen vill jag minnas.


Riksväg13

På väg mot Nobeltorget syns denna körfältsindelningsskylt inför vägarbetet.



Bevare mig väl, tur att jag inte har körkort. 30 km/h eller 50 km/h spelar ingen roll, men om jag ligger till höger, så skulle jag garanterat orsaka en del plåtskador och få en fläskläpp av airbagen som bäst...

Häftig skylt iallafall.