Volvo 8700 till Örebro 2013

Startat av bilomnibussen, 28 mars 2014, 08:39:22 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

bilomnibussen

Hej! Förra året fick Nobina Örebro några som jag ser det normalbyggda Volvo 8700 som nu går i linjetrafik i Örebroområdet. Det sägs att bussarna kom från Nyköping och har invnr som börjar på 7. Någon påstod att de ska vara lågentré men det ser man utifrån inga tecken på. Vore intressant om någon känner till hur det ligger till med detta då det i starten av den senaste omgången kontrakt var så oerhört noga med att linjevagnar skulle vara lågentré och boggie alt. normalbyggda (troligen för vissa längre linjer) och försedda med lift.
Mvh Jan G

virtual1

Citat från: bilomnibussen skrivet 28 mars 2014, 08:39:22 AM
Hej! Förra året fick Nobina Örebro några som jag ser det normalbyggda Volvo 8700 som nu går i linjetrafik i Örebroområdet. Det sägs att bussarna kom från Nyköping och har invnr som börjar på 7. Någon påstod att de ska vara lågentré men det ser man utifrån inga tecken på. Vore intressant om någon känner till hur det ligger till med detta då det i starten av den senaste omgången kontrakt var så oerhört noga med att linjevagnar skulle vara lågentré och boggie alt. normalbyggda (troligen för vissa längre linjer) och försedda med lift.
Mvh Jan G

Väl bara två som kom dit, eller? 7165 och 7166 - men de är väl inte lågentré? det är ju landsbygdsbussar.

bilomnibussen

Jag tycker utifrån sett att de är normalbyggda, men här i länet ska i princip alla landsbygdsbussar vara av lågentretyp. Eller normalbyggda med lift. Dessutom treaxliga och med ett visst antal sittplatser, kan vara 53.
Mvh Jan G

bisquit

Dem 2 Nobina Örebro fått inflyttade. Är Normalgolvade med lift. Där det är delad utgående mittdörr. Med Dörrar 1+1+0 Å dem är Boggie.

bilomnibussen