Argsint lastbilsförare prejade Bergkvarabuss efter omkörning

Startat av Jo, 27 mars 2014, 20:25:20 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.


Björn Ax

Ja vissa har inte i trafiken att göra. Hur fan man kan bli arg för man blir omkörd. Om nu inte omkörningen gjordes på ett idiotiskt sätt men att följa efter och hålla på så där är väl ändå att ta i. Tuta till lite istället och sen är det bra med det.

TobbeH

Trafikledare i Slussen

Ersa

Larmet från föraren verkade då ha fungerat bra, då polisen kunde hinna dit och göra ett gripande direkt på plats.

En annan artikel med andra detaljer nämnda finns här:
http://www.expressen.se/kvallsposten/lastbilschauffor-blev-galen-av-omkorning/

Ulf Fernestad

Citat från: TobbeH skrivet 28 mars 2014, 11:34:59 AM
Den sista idioten är ännu inte född.
Och vissa av dem kör buss! en del vet ej hur lång buss de kör när de går in framför vänster backspegel på lastbilshytten!!

Björn Ax

Citat från: Ulf Fernestad skrivet 28 mars 2014, 19:15:57 PM
Och vissa av dem kör buss! en del vet ej hur lång buss de kör när de går in framför vänster backspegel på lastbilshytten!!

Självklart är det så och vissa kör personbil. Men nu handlade inte denna tråd om just det. Nu handlade det om en lastbilschaufför som tydligen inte kunde hantera att bli omkörd av en kvinnlig busschaufför.

Ulf Fernestad

Citat från: Björn Ax skrivet 28 mars 2014, 20:27:36 PM
Självklart är det så och vissa kör personbil. Men nu handlade inte denna tråd om just det. Nu handlade det om en lastbilschaufför som tydligen inte kunde hantera att bli omkörd av en kvinnlig busschaufför.
Om vi ska fortsätta och tugga så står det väl inte nånstan att lbchaffisen har flippat ut för att det var en kvinna bakom ratten det framgår inte varför det blev som det blev, varför jag skrev inlägget var att man ska inte kasta skit när inte all fakta är presenterat i sin helhet, det finns tyvärr rötägg i båda lägren.
mvh U Fernestad fd busschaufför numera lastbilsförare

Niklas Bygdestam

Lastbilschauffören fick sitt körkort indraget efter detta. Jag tycker att det var rätt gjort av polisen i den här situationen.

Jag tycker att det här påminner om Steven Spielbergs gamla film Duellen från 1971. Där var det i allra högsta grad en galen lastbilschaufför.

https://www.youtube.com/watch?v=5MtAMc4i8OA
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.