Bussar som till kommer i Norrtälje och bussar som försvinner från Nobina

Startat av eldani, 19 februari 2014, 19:32:25 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa

Bussarna från Dalarna lär kunna väga upp bra nog exakt för de bussar som brunnit/havererat och därmed skrotats ut "i förtid" under den senaste tiden. Så det lär inte bli speciellt många bussar övertaliga.

DEB

Citat från: Ersa skrivet 02 juli 2014, 17:26:02 PM
Bussarna från Dalarna lär kunna väga upp bra nog exakt för de bussar som brunnit/havererat och därmed skrotats ut "i förtid" under den senaste tiden. Så det lär inte bli speciellt många bussar övertaliga.

Jaså, känner du till vilka individer det skulle röra sig om? ??? Den senaste jag har hört försvinna från Norrtälje pga slitage är 5245, som väl ersattes med någon 56-vagn om jag minns rätt.
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

Ersa

På rak arm har ju bl.a 4918, 4963 och 0067 gett upp innan de fyllt 16 år, och därför krävt ersättare utifrån.
Sedan 5245 som du nämnde, samt kanske ytterligare någon/några till.

Med reservation för nån felaktig siffra eller andra oavsiktliga fel.

Tommy E

Citat från: Ersa skrivet 02 juli 2014, 19:29:19 PM
På rak arm har ju bl.a 4918, 4963 och 0067 gett upp innan de fyllt 16 år, och därför krävt ersättare utifrån.

Så 0067 kommer alltså inte att återkomma i trafik?
Välkommen att besöka mina hemsidor! :)

Hemsida med bussbilder och fjällbilder: https://tommy.enefalk.se

Mälarötrafikens historia: https://malarobuss.se

eldani

Citat från: Tommy E skrivet 02 juli 2014, 20:20:30 PM
Så 0067 kommer alltså inte att återkomma i trafik?
Jag var i Norrtälje för ca två väcker sedan och då stod 0067 vid staket vid väg 76 och då såg jag att back rutan hade gått sönder vid branden. Min egen åsikt så tror jag att den inte komma i trafik mer.

Ersa

Beror ju på kostnader. Vad självrisken är jämfört med bussens värde. Om det nu ens finns brandförsäkring vill säga. Men som sagt har den stått helt orörd sedan bärgningen, så chanserna för totalsanering verkar rätt små.

eldani

Citat från: Ersa skrivet 02 juli 2014, 22:51:51 PM
Beror ju på kostnader. Vad självrisken är jämfört med bussens värde. Om det nu ens finns brandförsäkring vill säga. Men som sagt har den stått helt orörd sedan bärgningen, så chanserna för totalsanering verkar rätt små.
Vad jag vätt så har den varit orörd sedan bärgningen. För den har varit på samma plats vid staket vid väg 76.

eldani

Jag undrar om någon vet om Norrtälje har fått någon tillskott av bussar? 

eldani

Jag har frågat tidigare nu frågar jag om någon vet om Norrtälje har fått någon tillskott av bussar?  Nu hoppas jag att någon har något att till om nytt i bussparken i Norrtälje.

J0han

Citat från: eldani skrivet 23 juli 2014, 21:50:57 PM
Jag har frågat tidigare nu frågar jag om någon vet om Norrtälje har fått någon tillskott av bussar?  Nu hoppas jag att någon har något att till om nytt i bussparken i Norrtälje.

Inget nytt i trafik, 6400, 6450 och 6452 finns på garaget men inget som har tagits i trafik som sagt..

eldani

Citat från: Johan Ek skrivet 23 juli 2014, 22:58:50 PM
Inget nytt i trafik, 6400, 6450 och 6452 finns på garaget men inget som har tagits i trafik som sagt..

Tack för upplysningarna

eldani

Nu har (5244 SFC997) lämnat Norrtälje och hamnat hos Skrotkalle från och med 2014-07-09.

J0han

Citat från: eldani skrivet 28 juli 2014, 16:37:32 PM
Nu har (5244 SFC997) lämnat Norrtälje och hamnat hos Skrotkalle från och med 2014-07-09.

Nej den står kvar!

eldani

Citat från: Johan Ek skrivet 28 juli 2014, 23:22:53 PM
Nej den står kvar!

ok. För jag tittade på svenskbusshistoria i dag och där stod det att Skrotkalle stod som ägare på den. Men jag tittade också på transportstyrelsen och där stod det samma ägare som på svenskbusshistoria. Men det kan vara att den ska bort från Norrtälje för den är också Avställd. Den kanske väntar på att flyttas till Skrotkalle men dom har inte hunnit för det är ju semester.

eldani

Citat från: bussvictor skrivet 02 juli 2014, 10:38:07 AM
Har även hört att dom har bestämt 6 Volvo 8900 boggi bussar också


Bussvictor

Jag undrar om någon mer har hört om det om att dom skulle  ha bestämt 6 Volvo 8900 boggi bussar också?