Huvudmeny

0756 823 694

Startat av Joakim Wahlberg, 18 januari 2014, 19:15:03 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Joakim Wahlberg

Ännu mer kryptiska rubriker?! :o Vi får se om ni lyckas lösa vad siffrorna betyder! :D


Veolia 3794

//Jocke
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Besök gärna min hemsida, jowahlen.se! :)

Walter

En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Joakim Wahlberg

Citat från: Walter skrivet 18 januari 2014, 22:43:54 PM
Bilden tagen kl 0756?
Näääe, inte riktigt, men ganska så exakt 7 timmar senare (14:55). Alla siffrorna har med orten att göra, så listar man ut orten så borde det vara lätt(are) ::))
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Besök gärna min hemsida, jowahlen.se! :)

Tommy E

Citat från: Joakim W skrivet 18 januari 2014, 22:55:52 PM
Alla siffrorna har med orten att göra, så listar man ut orten så borde det vara lätt(are) ::))

Jo, nu blev det lättare! ;) Med hjälp av gatunamnsskylten och bussens destination tog jag reda på att orten är Hållsta söder om Eskilstuna. Enligt Wikipedia har orten tätortskod 0756 samt 823 invånare, och vägens nummer är 694. :)
Välkommen att besöka mina hemsidor! :)

Hemsida med bussbilder och fjällbilder: https://tommy.enefalk.se

Mälarötrafikens historia: https://malarobuss.se

Ersa

Min första tanke innan jag öppnade tråden, var det gamla riktnumret 0756, till Ekerö och Mälaröarna, som tillsammans med många andra 07xx-riktnummer slogs ihop  med 08 i slutet av 1991. Men dessa riktnummer följdes ju oftast av femsiffriga telefonnummer.
Jag minns faktiskt några sura insändare i Kamratposten från den tiden, skrivna av barn och yngre ungdomar från t.ex Södertälje, Märsta och norra Täby som inte ville bli nollåttor. :)

Erol

Det stämmer med Hållsta, bussen kommer från Bälgviken hållet på väg mot järnvägsövergången

Joakim Wahlberg

Citat från: Tommy E skrivet 18 januari 2014, 23:05:34 PM
Jo, nu blev det lättare! ;) Med hjälp av gatunamnsskylten och bussens destination tog jag reda på att orten är Hållsta söder om Eskilstuna. Enligt Wikipedia har orten tätortskod 0756 samt 823 invånare, och vägens nummer är 694. :)
Hehe, får göra det lite svårare nästa gång :D

Ersa, allt är inte nollåttor... ;)

Erol: Exakt så! Bussen hade nyligen varit här


//Jocke
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Besök gärna min hemsida, jowahlen.se! :)

Erol

Gamla linje 215 gick där.. men har för mig för att utöka turtätheten så la de linje 9 där istället

Taunusch

Citat från: Joakim W skrivet 19 januari 2014, 14:11:03 PM
Hehe, får göra det lite svårare nästa gång :D

Ersa, allt är inte nollåttor... ;)

Erol: Exakt så! Bussen hade nyligen varit här


//Jocke

Är det här hållplatsen i Bälgviken? Var ligger den?

Erol


Taunusch

Hittade den på googlemaps nu. Lustigt att man inte vet trots att man levt i kommunen hela sitt liv och ändå sett sig mycket omkring.

Bälgviken är ett idylliskt litet samhälle. Tyvärr så finns ju inte så mycket kvar där. Eller snarare ingenting alls.

Ersa

Citat från: Joakim W skrivet 19 januari 2014, 14:11:03 PM
Ersa, allt är inte nollåttor... ;)

Förstår inte varför svaret riktas mot mig, men visst...

Carl Eric

Citat från: Ersa skrivet 09 februari 2014, 15:34:07 PM
Förstår inte varför svaret riktas mot mig, men visst...

Kanske därför att du var den första som nämnde "nollåttor" i den här tråden...?
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Ersa

Nej, läs noggrannare. Jag nämnde insändare som andra personer skrivit till Kamratposten 1991.