Författare Ämne: Hemsidan uppdaterad  (läst 12019 gånger)

Utloggad Björn Forslund

• Administrator
  • Medlem
  • Antal inlägg: 5689
Hemsidan uppdaterad
« skrivet: 01 november 2013, 12:14:13 PM »
SvOf:s hemsida som ni hittar på www.omnibuss.se är nu uppdaterad och arbetet fortsätter.
Nu kan ni bläddra i ett digitalt ex av medlemstidningen och läsa artiklarna i den. Givetvis kan ni som inte redan är det bli medlemmar i SvOf också och hjälpa till med bla bevarandet av gamla bussar.

Utloggad Mats Karlsson

• Medlem
  • Antal inlägg: 2807
SV: Hemsidan uppdaterad
« Svar #1 skrivet: 01 november 2013, 12:18:37 PM »
SvOf:s hemsida som ni hittar på www.omnibuss.se är nu uppdaterad och arbetet fortsätter.
Nu kan ni bläddra i ett digitalt ex av medlemstidningen och läsa artiklarna i den. Givetvis kan ni som inte redan är det bli medlemmar i SvOf också och hjälpa till med bla bevarandet av gamla bussar.

Finns inte 28:an längre i SvOf:s ägo, eftersom den inte finns med på hemsidan?

Utloggad Björn Forslund

• Administrator
  • Medlem
« Svar #2 skrivet: 01 november 2013, 12:22:24 PM »
Finns inte 28:an längre i SvOf:s ägo, eftersom den inte finns med på hemsidan?

Jo, den finns givetvis kvar, står nu i garage för vinteride. Hemsidan är under arbete så den kan ha blivit osynlig. Ska kolla med webbmästeriet!

Utloggad Mats Karlsson

• Medlem
« Svar #3 skrivet: 01 november 2013, 12:45:22 PM »
Skönt. Jag var rädd att den hade fått stryka på foten av någon anledning. Då är det tydligen bara en miss på hemsidan.

Utloggad Björn Forslund

• Administrator
  • Medlem
« Svar #4 skrivet: 01 november 2013, 12:52:23 PM »
Skönt. Jag var rädd att den hade fått stryka på foten av någon anledning. Då är det tydligen bara en miss på hemsidan.

En Scania-Vabis BF76 är nog det absolut sista som får stryka på foten!
Det saknas fler bussar i förteckningen, vi ska kolla och uppdatera med bilder.

Utloggad Mats Karlsson

• Medlem
« Svar #5 skrivet: 01 november 2013, 14:40:34 PM »
En Scania-Vabis BF76 är nog det absolut sista som får stryka på foten!
Det saknas fler bussar i förteckningen, vi ska kolla och uppdatera med bilder.
Exakt, en BF76 är ett måste. Det var hela Sveriges buss med enorma leveranser inför Dagen H och de rullade troget hela 70-talet ut. Den var den busstyp jag började köra från 1979 med karosser från Scania (CF76), SKV, Hägglund, Larvik, Knutsen och Lier.

Utloggad Björn Forslund

• Administrator
  • Medlem
« Svar #6 skrivet: 01 november 2013, 15:08:43 PM »
Exakt, en BF76 är ett måste. Det var hela Sveriges buss med enorma leveranser inför Dagen H och de rullade troget hela 70-talet ut. Den var den busstyp jag började köra från 1979 med karosser från Scania (CF76), SKV, Hägglund, Larvik, Knutsen och Lier.

Absolut. Just Scania BF och CF är nummer ett för mig också. Trevliga, lätta och smidiga att köra!

Utloggad pegee

• Medlem
  • Antal inlägg: 278
« Svar #7 skrivet: 03 november 2013, 16:22:30 PM »
Jag har letat (nästan) överallt men kan inte hitta den beskrivning som förklarar hur man publicererar bilder.
Var finns den? Alternativt lägg beskrivningen här, som ett svar på detta inlägg. Bockar och tackar på förhand!

Och en fråga i samband med detta:
Varför går det inte att publicera bilder från egen dator, och varför går det bara att publicera bilder i form av
en länk till bilden? Det betyder ju att gamla inlägg med bilder blir ointressanta att läsa då bilderna successivt
försvinner när länkarna blir ogiltiga? 
Började köra tung trafik 1968. GDG sedemera Swebus på 70-talet. Linjebuss fram till sekelskiftet. Sedan några år med lastbil. Nu tillbaka i fadershuset, Nobina.

Utloggad Björn Forslund

• Administrator
  • Medlem
« Svar #8 skrivet: 03 november 2013, 16:55:04 PM »
Det beror väl främst på att det kostar att ha så pass mycket serverutrymme att alla bilder kan läggas upp där, det blir ju stor mängder. Därför är det bättre om var och en utnyttjar de gratistjänster som finns på nätet. T ex Picasa. Sedan är det givetvis tråkigt att en del bilder försvinner vartefter, men det är ju upp till var och en hur länge man vill att de ska finnas tillgängliga.

Utloggad pegee

• Medlem
« Svar #9 skrivet: 03 november 2013, 17:27:08 PM »
OK! Men hur gör man????????????
Började köra tung trafik 1968. GDG sedemera Swebus på 70-talet. Linjebuss fram till sekelskiftet. Sedan några år med lastbil. Nu tillbaka i fadershuset, Nobina.

Inloggad Staffan Sävenfjord

• Administrator
  • Medlem
  • Antal inlägg: 19142
    • Mina bussbilder (under uppbyggnad)
« Svar #10 skrivet: 03 november 2013, 18:11:26 PM »
OK! Men hur gör man????????????

Om du menar hur man lägger ut bilder i Postvagnen så finns en beskrivning i den här tråden:
http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=28663.0

Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Utloggad pegee

• Medlem
« Svar #11 skrivet: 03 november 2013, 18:36:14 PM »
Tack!  Det denna info jag inte kunde finna.

Utloggad Niclas Peyron

• Medlem
  • Antal inlägg: 5
« Svar #12 skrivet: 04 november 2013, 00:39:28 AM »
Hej, det här är medlemmen Calle Peyrons pappa. Det är jag som numera petar med webbsidan och det tar sin lilla tid att få till allt. Om det är någon vagn ni saknar så säg till. Jag har på andra ställen här i forumet sökt efter bilder på föreningens bussar (och andra fordon) så har ni några bra bilder med hög upplösning så skulle jag vara tacksam om klubben får använda dem på sidan.
Jag söker också bilder på våra bussar In Action, tex utfärder, i roliga miljöer, under uthyrning osv. Skulle gärna vilja ha en bild från någon filminspelning.

Hälsningar

Niclas Peyron
niclas@familjenpeyron.se