Författare Ämne: Vilka upphandlingar väntar vi svar på närmast?  (läst 235918 gånger)

Utloggad vt_koll

  • Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 14
SV: Vilka upphandlingar väntar vi svar på närmast?
« Svar #795 skrivet: 11 mars 2019, 09:06:24 AM »
320 Tranemo - Svenljunga - Kinna vad händer med den? Försvinner?

Linje 320 upphandlades i Tranemo/Svenljunga-paketet.

Utloggad yngrot

  • Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 8017
SV: Vilka upphandlingar väntar vi svar på närmast?
« Svar #796 skrivet: 11 mars 2019, 09:46:28 AM »
Att Sandarna la bud och vann känns lite otippat.. att Nobina fick mycket däremot inte förvånande.. Däremot hur olika linjer är hopkopplade i paketen förvånar lite
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport från 1 mars 2010

Utloggad Lasse i Bdn

  • Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 270
SV: Vilka upphandlingar väntar vi svar på närmast?
« Svar #797 skrivet: 11 mars 2019, 11:04:36 AM »
Nya upphandlingar i Norrbotten

https://ltnbd.se/anbud-linjetrafik-oktober-2018/

Vet någon hur det har gått med dessa upphandlingar, jag har inte sett något resultat om det. Kanske är det inte klart än.

Utloggad JH

  • Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 46
SV: Vilka upphandlingar väntar vi svar på närmast?
« Svar #798 skrivet: 11 mars 2019, 13:18:38 PM »
Vet någon hur det har gått med dessa upphandlingar, jag har inte sett något resultat om det. Kanske är det inte klart än.
Centrala Buss på det mesta (allt?). Hörvalls fortsätter köra 52 Kiruna-Gällivare. Patrik har hela listan.

Inloggad Lulebussen

  • Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 25
SV: Vilka upphandlingar väntar vi svar på närmast?
« Svar #799 skrivet: 11 mars 2019, 13:59:45 PM »
Enligt Länstrafiken Västerbotten har Centrala buss Norrbotten vunnit linje 45, Gällivare-Östersund, och Busspoolen Västerbotten har vunnit linje 14, Vilhelmina-Umeå, och linje 63, Dorotea-Umeå.

Utloggad Anders N

  • Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 72
SV: Vilka upphandlingar väntar vi svar på närmast?
« Svar #800 skrivet: 11 mars 2019, 17:21:30 PM »
 Jag kanske läser slarvigt? Men jag ser ingenstans hur länge 45:ans kontrakt gäller? Är det någon som vet?

Utloggad Professorn

  • Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 31
SV: Vilka upphandlingar väntar vi svar på närmast?
« Svar #801 skrivet: 11 mars 2019, 17:23:41 PM »
Linje 320 upphandlades i Tranemo/Svenljunga-paketet.


Tack!

Utloggad Svemicke

  • Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 2767
  • En skåning i Västra Götaland
SV: Vilka upphandlingar väntar vi svar på närmast?
« Svar #802 skrivet: 15 mars 2019, 09:28:25 AM »
Linje 294 på Björkö verkar saknas?
Sedan undrar jag varför det anges som Sandarna Transport AB enbart, har inte Sandarna och Söne sökt gemensamt anbud som Connect Buss?
//Jonas

Man tänker köra på de gamla namnen ett tag till, enligt interninformation vi fått, så när anbudet lämnades in gjordes det under namnet Sandarna Transporter. Läste bara flygbladet lite hastigt, men vill minnas att jag läste att planerna är att fasa in det nya namnet officiellt först 2020 och där är vi ju inte än.
Busschaufförsmeriter:
Arriva, Malmö: 2006-02-23 - 2006-04-10
Borås Lokaltrafik: 2006-04-10 - 2009-09-30
Veolia Transport, Göteborg: 2012-06-05 - 2014-06-01
Nobina, Malmö: 2014-06-02 - 2017-04-30
Sandarna, Rävlanda: 2015-10-05 - pågående
Nobina, Borås och Nobina, Göteborg: 2017-05-01 - pågående

Utloggad HY02

  • Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 7
SV: Vilka upphandlingar väntar vi svar på närmast?
« Svar #803 skrivet: 23 mars 2019, 04:44:29 AM »
Senaste nytt angående upphandlingen Sjuhärad. ,

Sandarna Transporter och Nobina tar över busstrafiken i Sjuhäradskommunerna från och med nästa år.

Sandarna Transporter och Nobina lämnade de lägsta anbuden och därmed vann upphandlingen. Totalt åtta bolag deltog, däribland de nuvarande entreprenörerna Nettbus och Transdev.
Kontrakten med Sandarna Transporter och Nobina undertecknades sedan den tio dagar långa avtalsspärren löpt ut och inga överklaganden mot upphandlingen kommit in.

Det nya avtalen träder i kraft vid olika tidpunkter under 2020 och gäller till 2031.

Inloggad Erling.L

  • Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 1301
SV: Vilka upphandlingar väntar vi svar på närmast?
« Svar #804 skrivet: 30 mars 2019, 17:47:23 PM »
Verkar som det e försening på upphandlingen av Väster, Blå, Ösnabben, Mölndal samt Partille då iaf Keolis fått 6mån förlängning på sina delar
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus

Utloggad Fredrik Gelin

  • Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 3132
SV: Vilka upphandlingar väntar vi svar på närmast?
« Svar #805 skrivet: 02 april 2019, 18:12:37 PM »
Verkar som det e försening på upphandlingen av Väster, Blå, Ösnabben, Mölndal samt Partille då iaf Keolis fått 6mån förlängning på sina delar
Ja, Västtrafik ändrade förutsättningarna för anbuden under vintern vilket gjorde att tidsfristen fick förlängas.

Skickat från min STF-L09 via Tapatalk


Utloggad mittlinje

  • Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 242

Utloggad HY02

  • Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 7
SV: Vilka upphandlingar väntar vi svar på närmast?
« Svar #807 skrivet: 14 april 2019, 11:57:32 AM »
Linje 100 Borås-Göteborg

Linje 100 kommer ut på upphandling under sommaren 2019.
Västtrafik hade planer på att sälja bort linjen, vilket man nu tydligen inte gör då linjen blir upphandlad genom Västtrafik.

Någon som har ytterligare info?

Utloggad Knallhatt

  • Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 205
SV: Vilka upphandlingar väntar vi svar på närmast?
« Svar #808 skrivet: 14 april 2019, 18:10:51 PM »
Linje 100 Borås-Göteborg

Linje 100 kommer ut på upphandling under sommaren 2019.
Västtrafik hade planer på att sälja bort linjen, vilket man nu tydligen inte gör då linjen blir upphandlad genom Västtrafik.

Någon som har ytterligare info?

Nja, det var snarare planer från nuvarande operatör om att köra den på kommersiella villkor.

Utloggad Lars-Håkan_E

  • Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 4140
SV: Vilka upphandlingar väntar vi svar på närmast?
« Svar #809 skrivet: 14 april 2019, 18:39:01 PM »
Nja, det var snarare planer från nuvarande operatör om att köra den på kommersiella villkor.

Var det Västtrafik som tog beslutet att inte släppa linjen öppen för konkurrens tro?

Isf visas det ytterligare en gång att möjligheten till konkurrens inte fungerar då de sträckor som skulle kunna köras kommersiellt inte släpps av trafikhuvudmannen.