Bussar Keolis Hisingen

Startat av Svemicke, 24 februari 2013, 04:42:34 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

bisquit

Men då blir nu, Keolis en av dem större aktörerna i Gbg en tid framöver!  8) För hur många fler Garage/Depåer finns det?

Calle

Jag är inte förvånad att Keolis vunnit så pass många upphandlingar. Keolis står för kvalitét och inget annat, det är min personliga åsikt. Fordon som är rena, fräscha och väl underhållna och dessutom med mycket trevliga förare.  ;)

Johan B

Citat från: bisquit skrivet 25 februari 2013, 18:12:28 PM
Men då blir nu, Keolis en av dem större aktörerna i Gbg en tid framöver!  8) För hur många fler Garage/Depåer finns det?

Om jag nu inte glömt något så blir depåerna och operatörerna fr o m i sommar Göteborgs stadstrafik (lägger därför in även Mölndal och Partille då de tekniskt sett hör till stadstrafiken) enl. följande.

Angered - Keolis
Frihamnen - Veolia
Grimbo - Keolis
Kruthusgatan - GS
Kville - Keolis
Majorna - Veolia
Mölndal - Keolis
Partille - Keolis
Torslanda - Nobina

Bussfanatikern

Jag hoppades att Keolis skulle köpa GS 280-293, 297-299, 952-980, 599-613 och Volvo-Bussars 294-296 som är dom nyaste men så blir det alltså inte. Antar att det beror på att alla dessa bussar är dieseldrivna och att bara vissa av dom har kilmatanläggning för passagerarna.

Rikard

Citat från: Johan B skrivet 25 februari 2013, 20:33:59 PM
Om jag nu inte glömt något så blir depåerna och operatörerna fr o m i sommar Göteborgs stadstrafik (lägger därför in även Mölndal och Partille då de tekniskt sett hör till stadstrafiken) enl. följande.

Angered - Keolis
Frihamnen - Veolia
Grimbo - Keolis
Kruthusgatan - GS
Kville - Keolis
Majorna - Veolia
Mölndal - Keolis
Partille - Keolis
Torslanda - Nobina

Mig veterligt kommer keolis ha alla hisingsbussarna bara på grimbo inga på kville vad jag vet eller hört.
Rikard

Erling.L

så vitt jag vet DÖR garaget kville då det inom en hyfsat snar framtid skall rivas, typ 2015 vill jag minnas det är sagt.
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Rikard

Citat från: Bussmicke skrivet 26 februari 2013, 12:17:17 PM
Vad ersätter Kville då?
Keolis bygger ut Grimbo ordentligt nu.
Rikard

Brollan

Vad jag har förstått så ska MAN-bussarna stå på Neoplanområdet och Volvohybriderna på andra sidan gatan på Grimbo där Strömma Buss håller till idag.
Någon som vet om några av bussarna ska placeras i Mölndal, med tanke på att ändhållplatserna på linje 19 och 25 ligger i Mölndal?

Ronald M. Jannesson

Nja, andra änden av 19 är väl Körkarlens Gata och på 25:an är det ju Länsmanstorget. Är väl inte så långt?? Någon eller ett par tomturer till Mölndal går väl an från Grimbo. Det tomkörs ju från Rävekärr till Heden/Göteborg idag.

Erling.L

Enligt det dom sade på mötet jag var på skall alla bussar för hisingskontraktet stå på Grimbo
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus

Ronald M. Jannesson

Så blir det nog ja; Kvillegaraget skall saneras för bostadsbyggande och som sagt ett par tomkörningar till Mölndal gör väl varken till eller från i det stora hela, kostar nog mer om förare ska omdisponeras p.g.a. det bl.a.

Johan B

Det var nyheter. Då blir det en rejäl bussuppställning ute i Grimbo då. Hur många bussar blir det? 100-någonting?

Ronald M. Jannesson

Nja, kanske inte riktigt så många. Om du känner till bussgaraget Majorna så hade vi som mest en gång i tiden runt 100 bussar uppställda därinne. Och dom fick plats så kanske du kan relatera till omfånget s.a.s. Men det är ju klart att större blir det jämfört med innan.

danneh

Någon som vet var det blir för busstyper på linje 25 och 52?