Keolis 5314 (Bild)

Startat av 5783, 17 november 2012, 22:01:11 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.


Bussmicke

Snygg komposition med det gula lövtaket ovan.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

5783

Tack  :)

Bilden är vad man verkligen kan kalla för ett "snap-shot". Jag kom ut från Roslagsbanan och fick syn på bussen som precis fick grönt ljus.

MGA


AO

Riktigt snygg bild!:)
Hur länge kommer dessa gamla Omnicityn att rulla kvar i Stockholm?

DEB

Citat från: AO skrivet 18 november 2012, 15:57:14 PM
Riktigt snygg bild!:)
Hur länge kommer dessa gamla Omnicityn att rulla kvar i Stockholm?

Troligen avtalet ut, d.v.s 2014.
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

Nico

Citat från: Daniel S skrivet 17 november 2012, 22:01:11 PM

Vill inte vara någon petimäter, men det är bara hållplatserna i terminalen som heter "Tekniska högskolan". De på utsidan, på själva Valhallavägen, har det mera logiska namnet "Östra station" vilket väl egentligen t-banestationen borde hetat... men där var det ju som det vart...  :P  ;)

Ser i övrigt ut som om det är den i nuläget äldsta trafikledningsbilen 8812 (f.d. Norrtäljebilen) som står/passerar på utsidan av 5314.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

5783

Tack för kommentarer.

Jag fick för mig att det bara var själva stationen till Roslagsbanan som heter Östra station. Ändrar det på framtida bilder.

Bussmicke

På denna plats brukar jag skriva som det står på hållplatsen, uppställning bortanför mot Roslagstull kallar jag bara Valhallavägen-
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.