"Ajajaj... [Bilder]

Startat av Bernt Talbrant, 13 oktober 2012, 18:01:18 PM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Bernt Talbrant

...- vad har han gjort med min buss..." kanske Nettbussföraren tänker efter att Veolias 3749 kom i närkontakt med hans 70865 vid resecentrum i Borås igår eftermiddag. Veoliabussen skulle svänga upp mot Sven Eriksonsplatsen vilket inte var helt enkelt då det stod två dubbeldäckare vid linje 100:s hållplats medan en tredje stod i backen ner mot stationen. Då gick det inte bättre än att den enes bakända kom emot den andres.



Så här såg det ut ur en annan vinkel.



Efter att man rett ut sin incident tog Veoliabussen en något annorlunda väg därifrån, ja någon annan fanns inte då Nettbuss 70887 stått på denna plats hela tiden: det fick bli trottoaren uppför backen.


Staffan Sävenfjord

Vid 16.10-tiden antar jag eftersom linje 100 vid den tiden förstärks av en Beulas, som normalt tillhör Öckerötrafiken (vanligen 70865 eller 70870). Veolia-bussens förare hade antagligen haft rast vid Resecentrum,  eftersom bussarna annars inte skall gå där. Om det nu är trångt så hade det ju bara varit att köra Stationsgatan rakt fram och svänga ut på Sven Eriksonsgatan där. Om man nu inte orkar hålla koll i backspegeln.


Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

yngrot

Aj då kan man ju säga .. och verkstaden har ju tillräckligt att göra ändå.. lätt av efterklok men rakt fram hade ju vart enklare väg att köra.
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

New_options

Är det två olika kulörer på bussarna? Sedd sida vid sida ser den låga bussen nästan grön ut

Bernt Talbrant

Citat från: New_options skrivet 13 oktober 2012, 19:43:38 PM
Är det två olika kulörer på bussarna? Sedd sida vid sida ser den låga bussen nästan grön ut

Det är solljuset i olika vinklar som gör att de ser mer olika ut än de är.