Angående KR-Trafik godsbussar.

Startat av hisen12, 20 augusti 2012, 21:17:33 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

hisen12

Jag har en liten fundering, någon här som vet om KR-trafik fortfarande kör godsbussar på Linje 100 (Söderhamn-Edsbyn) efter att L39 blivit nerlagd?


Jesper Persson

Tror inte det. Den enda? godsbussen i Södra Hälsingland var väl buss 90 som numer finns i Hudiksvall.

hisen12

Jahapp, blir det till att åka "LE" bussar till Bollnäs nummera då.. Just 90 gick ju förrut på morgonturen jag åkte...

Jan

Skulle man inte ta bort dessa i hela X trafik? Vet att på linje 29 så finns det godsbussar.
I branschen 37 år

swedebear

Citat från: Jesper Persson skrivet 20 augusti 2012, 21:59:40 PM
Tror inte det. Den enda? godsbussen i Södra Hälsingland var väl buss 90 som numer finns i Hudiksvall.

Kan det ha varit den jag såg i Sundsvall igår på väg till just Hudiksvall
"I don't want to start any blasphemous rumours, but I think that God's got a sick sense of humor and when I die I expect to find him laughing"

Depeche Mode - Blasphemous Rumours

MrH

Citat från: JB92 skrivet 20 augusti 2012, 21:17:33 PM
Jag har en liten fundering, någon här som vet om KR-trafik fortfarande kör godsbussar på Linje 100 (Söderhamn-Edsbyn) efter att L39 blivit nerlagd?

Liten rättelse: L39 är inte nedlagd, enbart vardagsturerna med godsbuss lades ner i juni. Nobina kör för Dalatrafik på fredageftermiddagar/kvällar och KR Trafik kör för X-Trafik på söndageftermiddagar/kvällar.

Citat från: JB92 skrivet 20 augusti 2012, 22:33:42 PM
Jahapp, blir det till att åka "LE" bussar till Bollnäs nummera då.. Just 90 gick ju förrut på morgonturen jag åkte...

Precis så är det!  :) Och således heller inget bussbyte i Bollnäs för dem som åker vidare mot Alfta/Edsbyn. Men hållplatsdisplayen i bussen kommer fortfarande att visa "Mot Bollnäs" (och inte "Mot Edsbyn") då ändring av turen från uppdelat i två till en inte sker förrän i december.

Om du med LE syftar på lågentré så finns ju dock chansen att någon av Mercedesbussarna med hög... f'låt NORMALgolv tursätts på din avgång någon dag.  :P

/MrH


MrH

Citat från: Jan skrivet 21 augusti 2012, 06:16:00 AM
Skulle man inte ta bort dessa i hela X trafik?

Några sådana planer finns inte i närtid i alla fall.

/MrH