Sommarens snyggaste och mest färgglada buss!

Startat av bisquit, 07 augusti 2012, 23:07:11 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

bisquit

Här är en bild på sommarens snyggaste buss. Trots att det inte är en Setra..  8)

virtual1

Citat från: bisquit skrivet 07 augusti 2012, 23:07:11 PM
Här är en bild på sommarens snyggaste buss. Trots att det är en Scania..  8)

Scania???? Det är ju en VDL!

j-a

Det där är väl ingen Scania,det är en VDL/DAF ;)

bisquit

Mm skrev visst fel där! Men ändrat nu. :P Vet att det är VDL-kaross. Men glömde bort att det inte var Scania drivlina utan Daf-lina i dem..

cthim

Får man göra så?
Enligt Polisen får man inte klistra över rutorna pga utrymningsväg.
Vi fick körförbud på detta vid en flygande besiktning.

Mikey

Citat från: cthim skrivet 08 augusti 2012, 19:53:45 PM
Får man göra så?
Enligt Polisen får man inte klistra över rutorna pga utrymningsväg.
Vi fick körförbud på detta vid en flygande besiktning.

Sån här typ av heltäckande reklam brukar väl alltid vara "ihålig" så att man fortfarande kan titta genom det? I Många städer kör man reklam och grejer över hela sidorna...

cthim

Vi hade helteckande på vår travego när detta hände.

Christer K

Får väl bistå med två bilder på nämda buss Nobina 7400
Första bilden i Paraden på Sveavägen.

Och denna bilden hur dekalen ser ut på sidan.


// Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

KG

Nej det är inte tillåtet att foliera nödutgångar.

bisquit

Nu gick den aldrig folierad i Ordinarie trafik. Så den borde tämligen vara i klass med en lastbil eller godsbuss.  Samt att enligt Fredrik, han som körde bussen, så var det tämligen mörkt bak i bussen!

Christer om du nu fota paraden. Du tog möjligen inte bilder på fler fordon, som var med i paraden? Gick själv med, bredvid QX-trailern... Å vore kul att få den på bild!  8)

KG

Det spelar ju ingen roll om man har passagerare eller ej, den är fortfarande registrerad som buss så det är inte ok...

Jacob

Usch, förstöra en stilren Dubbeldäckare med massa tjafs..

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

bisquit

Haha nej Jacob inte förstöra.. Utan försköna den..  Mer färg åt folket! 8)

Mats Karlsson

Citat från: Jacob skrivet 10 augusti 2012, 14:59:00 PM
Usch, förstöra en stilren Dubbeldäckare med massa tjafs..

//Jacob
Jag håller med Dig Jacob. Jag har aldrig förstått varför bussar skall behöva kladdas ned med en massa reklam och trams. Det förstör ju statusen att åka buss, speciell om reklamen kanske inte stämmer med ens egna åsikter och intresseområden. Vem skulle vilja kladda ned sin egen personbil på detta sätt? Å andra sidan - det är väl möjligheten att tjäna en extra hacka på reklamen (=girigheten) som driver bussbolagen att falla till föga på detta sätt.

Fredde

Citat från: Mats Karlsson skrivet 10 augusti 2012, 19:47:07 PM
Jag håller med Dig Jacob. Jag har aldrig förstått varför bussar skall behöva kladdas ned med en massa reklam och trams. Det förstör ju statusen att åka buss, speciell om reklamen kanske inte stämmer med ens egna åsikter och intresseområden. Vem skulle vilja kladda ned sin egen personbil på detta sätt? Å andra sidan - det är väl möjligheten att tjäna en extra hacka på reklamen (=girigheten) som driver bussbolagen att falla till föga på detta sätt.

Denna bussen designades såhär för att rulla med i Prideparaden under en eftermiddag. Den har mig veterligen inte rullat med denna designen på 676an, så jag förstår inte riktigt vad problemet är.