Nobina 5256 i krock

Startat av AO, 26 juli 2012, 22:56:43 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

AO

Idag kördes Nobina 5256 in i en husbil, inga skadade som tur var. Men för Nobina Gästrikland som redan har dåigt med reserver var det ju inte det bästa som kunde hända.

http://arbetarbladet.se/nyheter/gavle/gavle/1.4937395-buss-och-husbil-i-krock

http://gd.se/nyheter/blaljus/1.4937407-husbil-pakord-av-buss

Ersa

Det borde väl finnas gott om gula reservbussar att ta från trafikområde Uppland? Där lär det väl stå gott om avställda arbetslösa lågentrébussar som lackades gula bara för 1-3 år sedan. Många Vegor av modellen på bilden samt 8700:or med bälten och AC (både från Nobina och andra företag) har dessvärre redan börjat skrotas ut på Hölöskroten. Trist att det är så i en del av landet, medan det kan vara vagnsbrist i en annan del.

Klaverdörr

Hej!

Inte för att vara elak, men flera av Nobina's bussar i Gästrikland har redan rullat sina sista mil tyvärr.
Flera är över 10år och slutkörda..
Enligt vad jag hört så blir det bra from dec när nya avtalet kommer till med en annan entrepenör..
Tyvärr lade Nobina anbudet på länstrafiken med låg marignal då dom trodde att som skulle få nya "Gävle avtalet from 2010" men så blev det inte och det blev nu att dom sa upp Gästrikland avtalet i förtid pga stora förluster och samordningsvinster som detta avtal las med...

Walter

Citat från: Klaverdörr skrivet 29 juli 2012, 20:17:32 PM
Hej!

Inte för att vara elak, men flera av Nobina's bussar i Gästrikland har redan rullat sina sista mil tyvärr.
Flera är över 10år och slutkörda..
Enligt vad jag hört så blir det bra from dec när nya avtalet kommer till med en annan entrepenör..
Tyvärr lade Nobina anbudet på länstrafiken med låg marignal då dom trodde att som skulle få nya "Gävle avtalet from 2010" men så blev det inte och det blev nu att dom sa upp Gästrikland avtalet i förtid pga stora förluster och samordningsvinster som detta avtal las med...

Klart att det blir bättre med nya avtalet och den entreprenör som då tar vid. Då kommer ju nya bussar och resenärerna blir nöjdare ett tag, så hade ju varit fallet oavsett vilken entreprenör som än tagit hem det nya kontraktet.

Sedan säger jag inte emot dig, men jag hoppas för Nobinas skull att man inte lägger anbud som är beroende av andra avtal.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!