"Ost-fritt" i Göteborg...

Startat av Calle, 24 juli 2012, 22:50:36 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Calle

Därmed är Den Oudsten, ostarna, historia i Göteborg. Den sista som var i trafik för Vetenskapsskolan ställdes av nu i juli. Därmed lär vi inte se Den Oudsten på Göteborgs gator mer.

Erling.L

Citat från: Calle skrivet 24 juli 2012, 22:50:36 PM
Därmed är Den Oudsten, ostarna, historia i Göteborg. Den sista som var i trafik för Vetenskapsskolan ställdes av nu i juli. Därmed lär vi inte se Den Oudsten på Göteborgs gator mer.

Jodå finns en bevarad hos Ringlinjen
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus

Bussmicke

Citat från: Calle skrivet 24 juli 2012, 22:50:36 PM
Därmed är Den Oudsten, ostarna, historia i Göteborg. Den sista som var i trafik för Vetenskapsskolan ställdes av nu i juli. Därmed lär vi inte se Den Oudsten på Göteborgs gator mer.

Då måste vi ju köra en Den Oudsten-kavalkad med typ dagens Ost... ;)
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Calle

Citat från: Erling.L skrivet 24 juli 2012, 23:35:13 PM
Jodå finns en bevarad hos Ringlinjen

Jo, det visste jag, men menade att det finns inte längre någon kvar i regjulär trafik.

Ronald M. Jannesson

...synd, bland de bästa bussarna jag någonsin kört under min 26-åriga karriär som bussförare. Vintertid plogade de sig fram som en, just det plogbil utan några problem. Enda missen var varm sommartid. Bara 2 takluckor som gick att öppna framåt & bakåt, inga öppningsbara fönster samt ingen AC!!! Lätt typ 50 grader i bussen!!! STOR miss!! Annars bra! ;) ;D

Bussfanatikern

Några ledbussar fick ju öppningsbara fönster på senare tid men dom var alldeles för få till antalet och gjorde därför ingen större nytta. Det satt bara ett enda på vardera sidan i framdelen och samma sak i bakdeln.

Erling.L

Citat från: Calle skrivet 25 juli 2012, 07:25:30 AM
Jo, det visste jag, men menade att det finns inte längre någon kvar i regjulär trafik.

Vad du skrev o menade vart två skillda saker inget ont menat  ;)
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus