Arga norrmän på Seilduksgata

Startat av Peter Elmheden, 16 juli 2012, 21:05:28 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Peter Elmheden

Snubblade in på Youtube och hittade denna länk med arga boende på Seilduksgata i Oslo.
Jag undrar vad det finns i närheten som gör att alla bussar vill parkera på denna gata?
Det är ungefär som i Stockholm, alla vill ha turister men ingen vill att bussarna ska parkera någonstans?

Länken:
http://www.youtube.com/user/6seilduk

Jacob

00:46 ser man fd Gimo bussresor (numer Edlunds Trafik) SBS 892.

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Hagri

#2
Här ligger Seilduksgata

"The 2012 season continues in July. Watch the usual routine(s). These buses are a part of the drawbacks of living in Grünerlokka, Oslo, in the summer of 2012. The spring and summer in 2012 are just like the summers of 2008, 2009, 2010 and 2011 with plenty of reckless sidewalk driving, driving against one-way streets and illegal parking with buses.

History: In 2009 and 2010 we have had several meetings with politicians and employees in the Oslo municipality and we have been promised that the illegal bus traffic would be stopped. But the guy running this restaurant -- and who is responsible for creating the bus parking chaos attraction -- is continuing to support this illegal traffic also in 2012.
"

En nyare video från 4 juli 2012

Gatubild från platsen

Ersa

Citat från: Peter Elmheden skrivet 16 juli 2012, 21:05:28 PM
Det är ungefär som i Stockholm, alla vill ha turister men ingen vill att bussarna ska parkera någonstans?

"Kommunens enda lösning är att sätta upp ännu fler parkeringsförbudsskyltar".

Tråkigt att varken någon boende på Seilduksgata eller på kommunen driver frågan om att skapa en ny rejäl parkeringsplats på annat håll, som då kan ersätta denna gata som parkering. Tråkigt med detta ensidiga smala tänkande, som sker endast ur den egna synvinkeln. Om alla kunde hjälpas åt med helhetsfrågan istället bara för att tjata om sin pyttelilla del, så skulle kanske något bli gjort?

Blue

Det ligger en kinakrog precis där som många resebyråer använder, antagligen för att det är billigt.
Jag har varit där och släppt gäster men tycket inte det fanns något bra ställe att parkera på så jag åkte iväg och bad tour leadern ringa mig när dom vill bli hämtade.
Kombinationen gratis lunch och KoV gör nog att många chansar på att parkera olagligt.
Jag är directional controller, jag sitter ju längst fram och styr... ;)

Peter Elmheden

Citat från: Blue skrivet 17 juli 2012, 17:29:32 PM
Det ligger en kinakrog precis där som många resebyråer använder, antagligen för att det är billigt.

Jaha, det förklarar ju saken. Jag har varit i Oslo många gånger men aldrig varit just där så nu fick jag ett svar.

yngrot

Jag förstår till fullo de som bor där inge kul som det är nu.. men samtidigt hur kan en seriös förare ställa bussen halvägs ut i korsningen som man ser ??
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

groenis

Påminner om situationen på en känd kinakrog i Stockholm.
Det finns en stor och fin uppställningsplats en liten bit bort men ingen vill stå där då det har varit ett stort antal inbrott i bussarna där.
De förare som parkerar utan för krogen blir snabbt bortjagade då det finns en parkeringsvakt vars enda uppgift är hålla gatan "ren" för bussar
06-21 då krogen stänger.

/Lennart

Staffan Sävenfjord

Citat från: groenis skrivet 18 juli 2012, 16:34:43 PM
Påminner om situationen på en känd kinakrog i Stockholm.
Det finns en stor och fin uppställningsplats en liten bit bort men ingen vill stå där då det har varit ett stort antal inbrott i bussarna där.
De förare som parkerar utan för krogen blir snabbt bortjagade då det finns en parkeringsvakt vars enda uppgift är hålla gatan "ren" för bussar
06-21 då krogen stänger.

/Lennart

Om vaktens enda uppgift är att hålla gatan ren från bussar vore det väl bättre att han bevakade uppställningsplatsen i stället.  ::)
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)