Veolias Kutsenis i Lund

Startat av Walter, 28 maj 2012, 13:12:37 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Walter

Veolia har i Lund sex stycken Kutsenis Hydra bussar för trafiken på linje 10-12, så kallade servicelinjer. 5 är gasdrivna och en är en hybridvariant (Kutsenis Atego). Dock har driftsäkerheten varit väldigt låg för dessa bussar tidigare och det varkar inte ha bättrats.

Idag stod två taxibilar för trafiken på linje 12, dessa är ju dubbelbemannade med taxichaufför+busschaufför och extrakostnaden för taxin. Kan inte ge bra ekonomi för driften.

Normalt behövs 5 bussar för trafiken (2+1+2) så reserven är en buss, vilket kanske är lite snålt,


Har ni på forumet någon erfarenhet av Kutsenis från andra håll? 
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Tommy H

Nettbuss har sedan 2008 sex stycken gasdrivna Kutsenits Hydracity III i trafik i Linköping, och så vitt jag vet så rullar de tämligen problemfritt. Service brukar göras regelbundet på den närliggande Mercedes-verkstaden. Dock har jag inte så mycket insyn i Nettbuss verksamhet, men det brukar ju snackas bland andra förare också om det är några problem.

Häromdagen var det visserligen en mindre brand i en Kutsenits när den var i Veolias depå av någon anledning, men bränder kan ju uppstå i alla typer av fordon.
Besök gärna min egen bildsida - http://peppen.jalbum.net/