Veolia 2685, något som saknas?

Startat av AdmirT, 25 april 2012, 18:01:53 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

AdmirT

Simrishamn Stationen den 22 mars 2012, TUJ 481


Uploaded with ImageShack.us
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

Jacob

Jag ser fyra saker: Vänster backspegelkåpa, inventarienummer fram, volvoemblem fram och registreringsskylt fram.

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Mattias Petersson

Kör ochså den gula Vanhoolen där?
Stolt ägare av Canon EOS 80D - Panasonic Lumix tz95.

Flick.
https://www.flickr.com/photos/143254245@N06/

AdmirT

Uppmärksam du är Jacob ;) men inv.nummer där framme skippar alltid Veolia så det kan vi leva utan, men de 3 andra sakerna stämmer in bra!
Den kör lite längre ner på gatan omöjligt att missa den Mattias :)
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

Niklas Bygdestam

Citat från: Jacob skrivet 25 april 2012, 18:03:42 PM
Jag ser fyra saker: Vänster backspegelkåpa, inventarienummer fram, volvoemblem fram och registreringsskylt fram.

//Jacob

Backspegelkåpor ser jag ofta att dessa ramlat av på bussar. Det tillhör vardagen :)

Inventarienummer kanske sitter på den sida vi inte ser?

Volvoemblem saknas ofta. Och målas bussen om så försvinner det nästan alltid. Jag har sett hur många bussar som helst av den här modellen där Volvoemblemet är borta. Och vi kan nog anta att det aldrig kommer sättas upp något nytt heller på den här bussen ;)

Registreringsskylten däremot är allvarligare. Den får absolut inte vara borta. Nu vet vi inte om föraren var medveten om detta eller inte.
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

AdmirT

Håller med! Registreringsplåten är den viktigaste och föraren verkade se detta men visst har man inga reservbussar så får man chansa lite... :)
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

Ersa

Om huvudmannen inte uttryckligen bestämt färg, form, typsnitt, storlek, antal och exakt placering av inventarienummer (som i SL-trafiken) är det upp till trafikföretaget att själva avgöra hur de vill göra.