Scania Vabis CF D11 1964 / Bus Collection från Atlas Edition

Startat av Lihkströmsverken, 22 april 2012, 22:45:13 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mr H

Jag har pratat med Kundtjänst. De säger att bussarna distribueras slumpmässigt (nåja!) men att CF:en nog allmänt kommer att distribueras snart då den tydligen finns på lager. Nej modellerna kan inte köpas styckvis!

Jag fick känslan av att det där var en sådan där gemensam kundtjänst för 30 företag eller något sådant men hon visste i alla fall vad busserien var för något. Jag hänger kvar ett tag annars så får man väl köpa sig en CF på Blocket eller Tradera eller något sådant...

Kul för alla som har fått en CF ändå! Men Regenten är faktiskt också en fin och prisvärd modell i alla fall!

Mr H

Mr H

Nu kom ett svar från deras kundtjänst på mail att alla får Regenten som modell nr 2!
Ni som redan har fått CF:en måste alltså ha fått den som modell nr ett eller...?

Mr H

Björn Forslund

Citat från: Mr H skrivet 25 maj 2012, 09:48:23 AM
Nu kom ett svar från deras kundtjänst på mail att alla får Regenten som modell nr 2!
Ni som redan har fått CF:en måste alltså ha fått den som modell nr ett eller...?

Mr H

Så är det nog, som jag skrev var det nog för att den aviserade "kebbe-bussen" var slut tillfälligt.
Tror inte någon har fått mer än två modeller ännu?

Mr H

Deras kundtjänst har svarat per mail att "Scania- Vabis D11" levereras mycket senare i serien och att ingen har fått någon sådan ännu! De verkar inte veta vad de gör och det gör hela historien oseriös anser jag. Man kan väl hänga på ett tag till och sedan så får man väl koncentrera sig på att köpa en CF via Tradera eller nå´t sånt! Men grattis till alla som kommit över en CF! Tycker att Edition Atlas skulle ändra affärsidé då ju modellerna i alla fall så långt vi sett inte gjort någon besviken och de är ju riktigt bra!

Mr H

Björn Forslund

Citat från: Mr H skrivet 07 juni 2012, 11:15:31 AM
Deras kundtjänst har svarat per mail att "Scania- Vabis D11" levereras mycket senare i serien och att ingen har fått någon sådan ännu! De verkar inte veta vad de gör och det gör hela historien oseriös anser jag. Man kan väl hänga på ett tag till och sedan så får man väl koncentrera sig på att köpa en CF via Tradera eller nå´t sånt! Men grattis till alla som kommit över en CF! Tycker att Edition Atlas skulle ändra affärsidé då ju modellerna i alla fall så långt vi sett inte gjort någon besviken och de är ju riktigt bra!

Mr H

Detta är frågan om business. Affärsiden är ju att alla ska köpa hela serien. Att några fått CF:en som förstamodell kan ju vara någon miss av distributören som Atlas anlitar. Fast å andra sidan är det nog många som skulle köpa flera CF för egna konverteringar. Med lite sågande kan man säkert få till en SOAB plattformskärra...